Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00641026 | Temel Hak Savunuculuğu Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. Dilek GÜLER |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 4 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 4 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 5 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 3 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö6 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö7 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | P.3.2 | 1 |
Ö8 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | P.3.3 | 1 |
Ö9 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö10 | Hukuk normu oluşturulmasında temel hukuk normlarının rolünü kavrayabilme. | P.5.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | Temel Hak ve Özgürlük Kavramları |
3 | İnsan Hakları Tarihi ve Evrimi |
4 | Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri I |
5 | Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri II |
6 | Türkiye'de İnsan Hakları ve Temel Hakların Korunması |
7 | Temel Hak Savunuculuğu Nedir? |
8 | Hak Savunuculuğu ve Etik |
9 | Hak Savunuculuğunda Yöntemler ve Stratejiler |
10 | Sivil Toplum Kuruluşları (STK) ve Temel Hak Savunuculuğu |
11 | Ulusal İnsan Hakları Mekanizmaları |
12 | Uluslararası İnsan Hakları Mekanizmaları I |
13 | Uluslararası İnsan Hakları Mekanizmaları II |
14 | Temel Hak Savunuculuğunda Medyanın Rolü |
15 | Hak İhlallerini Belgeleme ve Raporlama |
16 | Toplanma Özgürlüğü |
17 | Dijital Haklar ve Çevrimiçi Hak Savunuculuğu |
18 | Kadın Hakları ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Savunuculuğu |
19 | Kadın Hakları ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Savunuculuğu |
20 | Çevre Hakları Savunuculuğu |
21 | Mülteci Hakları Savunuculuğu |
22 | Engelli Hakları Savunuculuğu |
23 | Irk ve Etnik Ayrımcılıkla Mücadele |
24 | İşçi Hakları ve Sosyal Hak Savunuculuğu |
25 | Hak Savunuculuğu için Stratejik İletişim |
26 | Hak Savunuculuğunda Güvenlik ve Risk Yönetimi |
27 | Savunuculuk Çalışmalarında Değerlendirme ve Ölçümleme |
28 | Genel Değerlendirme ve Kapanış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları ve İzlenmesi, Kerem Altıparmak 1. Baskı, Eylül 2023 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 3 | 3 | 4 | 5 |
Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | 4 | 3 | 5 | 5 |
Ö3 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 3 | 2 | 4 | 3 |
Ö4 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | 3 | 3 | 3 | 2 |
Ö5 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 3 | 2 | 3 | 4 |
Ö6 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö7 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | 4 | 3 | 4 | 5 |
Ö8 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 5 | 2 | 5 | 3 |
Ö9 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | 4 | 3 | 3 | 2 |
Ö10 | Hukuk normu oluşturulmasında temel hukuk normlarının rolünü kavrayabilme. | 4 | 5 | 4 | 3 |