Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00641021 | Rekabet Hukuku | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ÇELİK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 4 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 4 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Rekabet Hukukuna Giriş: Dersin tanıtımı, konusu ve rekabet hukukunun varlık nedenleri ve rekabet hukukunun amacı hakkında tartışma |
2 | Rekabet hukukunun tarihçesi |
3 | Kanun'un Temel Özellikleri ve Temel Kavramlar: Kanun'un uygulama alanı (yer ve muhteva bakımından), Teşebbüs Kavramı, Teşebbüs Birlikleri, Kamu Teşebbüsleri |
4 | "İlgili Piyasa"kavramı; ürün piyasası ve coğrafi piyasa, "de minimis"doktrini |
5 | Temel Kavramlar ve Kanun'un 4. Maddesine Giriş |
6 | Kanun'un 4. ve 5. hükümleri |
7 | Kanun'un 4. ve 5. hükümleri |
8 | Rekabetin Yatay Sınırlanması: Kartel anlaşmalarına giriş yapılması |
9 | Kartel anlaşmaları: rekabetin sınırlanması örnekleri çerçevesinde temel kartel anlaşmaları tipleri |
10 | Kartel anlaşmaları: diğer yatay anlaşmalara giriş yapılması |
11 | Rekabetin Yatay Sınırlanması |
12 | Rekabetin Yatay Sınırlanması |
13 | Rekabetin Dikey sınırlanmasına giriş |
14 | Rekabetin Dikey Sınırlanması: Muafiyet Rejimine giriş |
15 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: Dikey sınırlamaların ekonomik teorisi |
16 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: dikey sınırlamalara yönelik genel hukuki yaklaşım |
17 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: 2002/2 sayılı grup muafiyet rejimi |
18 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: 2002/2 sayılı grup muafiyet rejimi |
19 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Hakim durumun kötüye kullanılmasının düzenlendiği Kanun'un 6. maddesine giriş yapılması |
20 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kanun'un 6.maddesi çerçevesinde hakim durum kavramının tespiti ve birlikte hakimlik kavramları |
21 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kötüye kullanma kavramı ve türleri |
22 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Aşırı ve yıkıcı fiyatlandırma uygulaması hakkında Rekabet Kurulu kararları eşliğinde açıklamalar |
23 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kötüye kullanma örnekleri: dışlayıcı uygulamalar ve yıkıcı fiyatlandırma |
24 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kötüye kullanma örnekleri: ayrımcılık ve fiyat sıkıştırması |
25 | Rekabet Hukuku Açısından Birleşme ve Devralmalar |
26 | Rekabet Hukuku Açısından Birleşme ve Devralmalar |
27 | Rekabet Hukukunda Yaptırım Sistemi |
28 | Rekabet Hukukunda Yaptırım Sistemi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | SANLI Kerem Cem, "Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanunda Öngörülen Yasaklayıcı Hükümler ve Bu Hükümlere Aykırı Sözleşme ve Teşebbüs Birliği Kararlarının Geçersizliği", Rekabet Kurumu Yayını, Ankara 2000 |
ASLAN Yılmaz, "Rekabet Hukuku", Ekin Kitabevi Bursa 2007 | |
SANLI Kerem Cem (Ed.) Rekabet Hukuku Yaptırım Politikasında Yeni Dönem, İstanbul 2009 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 3 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 200 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,67 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | 5 | 5 | 5 |