Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00641021 | Rekabet Hukuku | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Aytekin ÇELİK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 4 |
| P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
| P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 4 |
| P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
| Ö3 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Rekabet Hukukuna Giriş: Dersin tanıtımı, konusu ve rekabet hukukunun varlık nedenleri ve rekabet hukukunun amacı hakkında tartışma |
| 2 | Rekabet hukukunun tarihçesi |
| 3 | Kanun'un Temel Özellikleri ve Temel Kavramlar: Kanun'un uygulama alanı (yer ve muhteva bakımından), Teşebbüs Kavramı, Teşebbüs Birlikleri, Kamu Teşebbüsleri |
| 4 | "İlgili Piyasa"kavramı; ürün piyasası ve coğrafi piyasa, "de minimis"doktrini |
| 5 | Temel Kavramlar ve Kanun'un 4. Maddesine Giriş |
| 6 | Kanun'un 4. ve 5. hükümleri |
| 7 | Kanun'un 4. ve 5. hükümleri |
| 8 | Rekabetin Yatay Sınırlanması: Kartel anlaşmalarına giriş yapılması |
| 9 | Kartel anlaşmaları: rekabetin sınırlanması örnekleri çerçevesinde temel kartel anlaşmaları tipleri |
| 10 | Kartel anlaşmaları: diğer yatay anlaşmalara giriş yapılması |
| 11 | Rekabetin Yatay Sınırlanması |
| 12 | Rekabetin Yatay Sınırlanması |
| 13 | Rekabetin Dikey sınırlanmasına giriş |
| 14 | Rekabetin Dikey Sınırlanması: Muafiyet Rejimine giriş |
| 15 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: Dikey sınırlamaların ekonomik teorisi |
| 16 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: dikey sınırlamalara yönelik genel hukuki yaklaşım |
| 17 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: 2002/2 sayılı grup muafiyet rejimi |
| 18 | Rekabetin Dikey Sınırlanması ve Muafiyet Rejimi: 2002/2 sayılı grup muafiyet rejimi |
| 19 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Hakim durumun kötüye kullanılmasının düzenlendiği Kanun'un 6. maddesine giriş yapılması |
| 20 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kanun'un 6.maddesi çerçevesinde hakim durum kavramının tespiti ve birlikte hakimlik kavramları |
| 21 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kötüye kullanma kavramı ve türleri |
| 22 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Aşırı ve yıkıcı fiyatlandırma uygulaması hakkında Rekabet Kurulu kararları eşliğinde açıklamalar |
| 23 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kötüye kullanma örnekleri: dışlayıcı uygulamalar ve yıkıcı fiyatlandırma |
| 24 | Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması: Kötüye kullanma örnekleri: ayrımcılık ve fiyat sıkıştırması |
| 25 | Rekabet Hukuku Açısından Birleşme ve Devralmalar |
| 26 | Rekabet Hukuku Açısından Birleşme ve Devralmalar |
| 27 | Rekabet Hukukunda Yaptırım Sistemi |
| 28 | Rekabet Hukukunda Yaptırım Sistemi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | SANLI Kerem Cem, "Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanunda Öngörülen Yasaklayıcı Hükümler ve Bu Hükümlere Aykırı Sözleşme ve Teşebbüs Birliği Kararlarının Geçersizliği", Rekabet Kurumu Yayını, Ankara 2000 |
| ASLAN Yılmaz, "Rekabet Hukuku Dersleri", Ekin Yayınevi, Bursa, 2023 (9.bs) | |
| SANLI Kerem Cem (Ed.) Rekabet Hukuku Yaptırım Politikasında Yeni Dönem, İstanbul 2009 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 26 | 2 | 52 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | - | 5 | - |
| Ö3 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | - | - | 5 |
