Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00641016 | Kurgusal Duruşma | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şafak GÜLEÇ |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Tunahan ÇETİNEL |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 3 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 3 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 3 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 2 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
Ö5 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
Ö6 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö7 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö8 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö9 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | P.3.2 | 1 |
Ö10 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | P.3.3 | 1 |
Ö11 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö12 | Ulusal veya uluslararası hukukta yer alan bir kuralla ilgili uygulamadaki aksaklıklarını tespit edebilme ve iyileştirilmesi için çözüm geliştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö13 | Ulusal veya uluslararası hukukta yer alan bir hükmün iyileştirilmesi için takip edilmesi gerekli usul hakkında bilgi sahibi olma. | P.4.3 | 1 |
Ö14 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
Ö15 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | P.8.2 | 1 |
Ö16 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö17 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö18 | Hukuk normu oluşturulmasında temel hukuk normlarının rolünü kavrayabilme. | P.5.3 | 1 |
Ö19 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö20 | Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. | P.6.2 | 1 |
Ö21 | Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. | P.6.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kurgusal Duruşmanın İşleyişi |
2 | Sulh Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
3 | Sulh Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
4 | Sulh Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
5 | Sulh Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
6 | Asliye Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
7 | Asliye Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
8 | Asliye Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
9 | Asliye Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
10 | Asliye Hukuk Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
11 | Asliye Ticaret Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
12 | Asliye Ticaret Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
13 | Asliye Ticaret Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
14 | Sulh Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
15 | Sulh Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
16 | Sulh Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
17 | Sulh Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
18 | Asliye Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
19 | Asliye Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
20 | Asliye Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
21 | Ağır Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
22 | Ağır Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
23 | Ağır Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
24 | Ağır Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
25 | Ağır Ceza Mahkemelerinde Kurgusal Duruşma |
26 | Bölge Adliye Mahkemeleri Hukuk Dairelerinde Kurgusal Duruşma |
27 | Bölge Adliye Mahkemeleri Ceza Daireleri Kurgusal Duruşma |
28 | Yargıtay Kurgusal Duruşma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Pratik Hukukta Metot, Prof. Dr. Ernst E. Hirsch, Ankara 2023, 9. Baskı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 87 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,90 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | - | - | 2 | - | - | - | - | - |
Ö7 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö8 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö9 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö10 | Ulusal veya uluslararası hukukta yer alan bir kuralla ilgili uygulamadaki aksaklıklarını tespit edebilme ve iyileştirilmesi için çözüm geliştirebilme. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö11 | Ulusal veya uluslararası hukukta yer alan bir hükmün iyileştirilmesi için takip edilmesi gerekli usul hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | 2 | - | - | - | - |
Ö12 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | - | - | - | - | 4 | - | - | - |
Ö13 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö14 | Hukuk normu oluşturulmasında temel hukuk normlarının rolünü kavrayabilme. | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö15 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö16 | Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö17 | Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö18 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | - | - | - | - | - | - | 2 | - |
Ö19 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö20 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö21 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | - | - | - | - | - | - | - | 4 |