Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00641007 | Hukuk Metni Okuma, Değerlendirme ve Yazım Simülasyonu | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, tartışma, okuma, değerlendirme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
hukuk konularının hukuki metinleri etkili bir şekilde okuma, anlamlandırma, analiz etme ve geliştirme geliştirmelerini geliştirir.
Dersin Amacı
hukuki analiz tekniklerini öğrenmelerini ve pratik yapmalarını sağlayarak, teorik bilgileri uygulamalı hale getirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 4 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 5 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 5 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 2 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 1 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. | P.12.2 | |
Ö4 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. | P.12.5 | |
Ö5 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. | P.12.6 | |
Ö6 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö7 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö8 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | P.3.2 | 1 |
Ö9 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | P.3.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Giriş |
2 | Hukuk metinlerinin yapısı ve önemi |
3 | Hukuk Metni Okuma Teknikleri |
4 | Etkili okuma teknikleri |
5 | Hukuki metinlerin türleri |
6 | Anayasa'nın genel yapısı ve işlevi |
7 | Kanun ve yönetmelik metinlerini anlamada temel kavramlar. |
8 | Hukuki terminoloji ve kavramsal çerçeve |
9 | Kanun okuma ve değerlendirme teknikleri |
10 | Yönetmelik okuma ve değerlendirme teknikleri |
11 | İçtihat okuma ve değerlendirme teknikleri |
12 | Yargı kararlarının bölümleri ve dil kullanımı |
13 | Hukuki yazının dil özellikleri |
14 | Hukuk metinlerinin yapısal unsurlarının incelenmesi |
15 | Dava dilekçesi zorunlu unsurları ve analizi |
16 | Cevap dilekçesi analizi |
17 | Sözleşme metni analizi |
18 | Örnek sözleşme hazırlama |
19 | Eleştirel düşünme yeteneğini geliştirme |
20 | Eleştirel düşünme yeteneğini geliştirme |
21 | Hukuki metinlerin analiz edilmesi |
22 | Hukuki metinleri analiz etme |
23 | Hukuki metinleri analiz etme |
24 | Hukuki metinleri analiz etme |
25 | Hukuki metinleri analiz etme |
26 | Hukuki metinleri analiz etme |
27 | Hukuki metinleri analiz etme |
28 | Hukuki metinleri analiz etme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Filiz Berberoğlu Yenipınar, Örnek Dilekçeler, 4. Baskı, Eylül 2024 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | 5 | 5 | 4 | 1 |
Ö2 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | 5 | 4 | 3 | 1 |
Ö3 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 | 4 | 4 | 3 |
Ö4 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 5 | 4 | 3 | 3 |
Ö5 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | 5 | 5 | 4 | 3 |
Ö6 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | 4 | 3 | 4 | 3 |
Ö7 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. | 3 | 2 | 3 | 5 |
Ö8 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. | 1 | 1 | 2 | 5 |
Ö9 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. | 3 | 2 | 1 | 3 |