İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00641007 Hukuk Metni Okuma, Değerlendirme ve Yazım Simülasyonu 4 Güz 7 1+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, okuma, değerlendirme
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
hukuk konularının hukuki metinleri etkili bir şekilde okuma, anlamlandırma, analiz etme ve geliştirme geliştirmelerini geliştirir.
Dersin Amacı
hukuki analiz tekniklerini öğrenmelerini ve pratik yapmalarını sağlayarak, teorik bilgileri uygulamalı hale getirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. 4
P7 Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. 5
P2 Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. 5
P3 Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. 5
P4 Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. 4
P8 Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. 2
P5 Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. 1
P6 Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. P.2.1 1
Ö2 Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. P.3.1 1
Ö3 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. P.12.2
Ö4 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. P.12.5
Ö5 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. P.12.6
Ö6 Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. P.1.2 1
Ö7 Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. P.1.3 1
Ö8 Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. P.3.2 1
Ö9 Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. P.3.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders Tanıtımı ve Giriş
2 Hukuk metinlerinin yapısı ve önemi
3 Hukuk Metni Okuma Teknikleri
4 Etkili okuma teknikleri
5 Hukuki metinlerin türleri
6 Anayasa'nın genel yapısı ve işlevi
7 Kanun ve yönetmelik metinlerini anlamada temel kavramlar.
8 Hukuki terminoloji ve kavramsal çerçeve
9 Kanun okuma ve değerlendirme teknikleri
10 Yönetmelik okuma ve değerlendirme teknikleri
11 İçtihat okuma ve değerlendirme teknikleri
12 Yargı kararlarının bölümleri ve dil kullanımı
13 Hukuki yazının dil özellikleri
14 Hukuk metinlerinin yapısal unsurlarının incelenmesi
15 Dava dilekçesi zorunlu unsurları ve analizi
16 Cevap dilekçesi analizi
17 Sözleşme metni analizi
18 Örnek sözleşme hazırlama
19 Eleştirel düşünme yeteneğini geliştirme
20 Eleştirel düşünme yeteneğini geliştirme
21 Hukuki metinlerin analiz edilmesi
22 Hukuki metinleri analiz etme
23 Hukuki metinleri analiz etme
24 Hukuki metinleri analiz etme
25 Hukuki metinleri analiz etme
26 Hukuki metinleri analiz etme
27 Hukuki metinleri analiz etme
28 Hukuki metinleri analiz etme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Filiz Berberoğlu Yenipınar, Örnek Dilekçeler, 4. Baskı, Eylül 2024
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 28 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P12
Ö1 Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. 5 5 4 1
Ö2 Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. 5 4 3 1
Ö3 Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 5 4 4 3
Ö4 Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. 5 4 3 3
Ö5 Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. 5 5 4 3
Ö6 Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. 4 3 4 3
Ö7 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. 3 2 3 5
Ö8 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. 1 1 2 5
Ö9 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. 3 2 1 3