Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00641004 | Ceza Hukuku Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulamadan dosyalar, mahkeme kararları değerlendirilmesi ve tartışılması |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. Dilek GÜLER |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Dilek GÜLER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İçerik itibariyle ceza hukuku genel hükümler, özel hükümler, ceza muhakemesi hukuku ve infaz hukuku alanlarında uygulamada karşılaşılan sorunlar ve mahkeme kararlarının incelenmesini içerir.
Dersin Amacı
Ceza hukuku alanında uygulama sorunlarını değerlendirmek ve tartışmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 5 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 5 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
Ö6 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö7 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö8 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | P.3.2 | 1 |
Ö9 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | P.3.3 | 1 |
Ö10 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö11 | Hukuk normu oluşturulmasında temel hukuk normlarının rolünü kavrayabilme. | P.5.3 | 1 |
Ö12 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ceza hukuku uygulamaları dersinin içeriği ve yöntemi |
2 | Ceza Hukuku Kavramlarının Kısa Tekrarı |
3 | Ceza Muhakemesi Hukuku Kavramları Kısa Tekrarı |
4 | Karar ve Mevzuat İnceleme |
5 | Ceza Hukuku Soruşturması |
6 | İddianame Düzenlenmesi |
7 | İddianame Düzenlenmesi |
8 | Duruşma |
9 | Ceza dosyasında esas hakkında mütalaa hazırlığı |
10 | Ceza dosyasında esas hakkında mütalaa hazırlığı |
11 | Ceza dosyasında esas hakkında savunma hazırlığı |
12 | Ceza dosyasında esas hakkında savunma hazırlığı |
13 | Ceza dosyasında esas hakkında savunma hazırlığı |
14 | Ceza dosyası için karar yazımı |
15 | Ceza dosyası için karar yazımı |
16 | Ceza dosyası için karar yazımı |
17 | Hüküm kurma |
18 | Hüküm kurma |
19 | Kanun yolu aşaması |
20 | Kanun yolu aşaması |
21 | Kanun yolu aşaması |
22 | İnfaz aşaması |
23 | İnfaz aşaması |
24 | Genel Değerlendirme |
25 | Genel Değerlendirme |
26 | Genel Değerlendirme |
27 | Final Hazırlık |
28 | Final Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ceza Hukuku Uygulamaları, Nur Centel, Hamide Zafer, Özlem Yenerer Çakmut, 5. Baskı, İstanbul, 2023. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 1 | 28 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 28 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Uyuşmazlığa ilişkin içtihatları yorumlayabilme ve uyuşmazlığa uygulanabilirliğini tespit etme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Hukuk normu oluşturulmasında temel hukuk normlarının rolünü kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö11 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö12 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |