İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00641002 Arabuluculuk 4 Güz 7 1+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Ödevlendirme
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Ön koşul bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bireysel ve örgütsel çatışmaları etkili bir biçimde yönetme yeterliği kazandırmak.
Dersin Amacı
Çatışma yönetimi hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. 3
P7 Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. 5
P2 Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. 5
P3 Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. 5
P4 Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. 3
P8 Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. 2
P5 Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. 2
P6 Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. 4
P12 Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. P.4.1 1,2
Ö2 Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. P.6.1 1,2
Ö3 Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. P.7.1 1,2
Ö4 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. P.12.2 1,2
Ö5 Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. P.12.3 1,2
Ö6 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. P.12.5 1,2
Ö7 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. P.12.6 1,2
Ö8 Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. P.1.2 1,2
Ö9 Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. P.1.3 1,2
Ö10 Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. P.2.2 1,2
Ö11 Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. P.5.2 1,2
Ö12 Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. P.6.2 1,2
Ö13 Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. P.6.3 1,2
Ö14 İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. P.7.2 1,2
Ö15 Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. P.8.2 1,2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramlarının Açıklanması
2 Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramlarının Açıklanması
3 Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar
4 Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar
5 Arabuluculuğun Tarihçesi, Arabuluculuğa Elverişli Alanlar.
6 Arabuluculuğun Uyuşmazlık Çözüm Yöntemleri İçindeki Yeri
7 Arabuluculuğun Temel İlkeleri
8 Arabuluculuğun Temel İlkeleri
9 Arabulucuda Bulunması Gereken Özellikler, Sicile Kayıt Zorunluluğu
10 Arabulucunun Görev ve İşlevleri
11 Arabuluculuk Sürecinin Planlanması
12 Hazırlık Aşaması
13 Başlangıç Aşaması
14 İnceleme Aşaması
15 Müzakere Aşaması
16 Arabuluculukta Kullanılabilecek Müzakere Taktikleri, Müdahale Yöntemleri ve Müzakereyi Sonuçlandırma Aşaması
17 Sonuç Aşaması
18 Anlaşma Belgesinin İcra Edilmesi
19 Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış
20 Dava Şartı Olarak Arabuluculuk
21 Arabuluculuk Etik Kuralları
22 Arabuluculukta Taraf Vekilliğine Genel Bakış
23 Arabuluculukta Taraf Vekilinin Hak ve Yükümlülükleri
24 Arabuluculukta Taraf Vekilinin Rolü
25 Taraf Vekilinin Arabuluculuk Sürecinin Sonuçlanmasında Dikkat Etmesi Gerekenler
26 Arabuluculuğun Diğer Benzer Mesleklerden Farkı Nedir?
27 Genel Değerlendirme
28 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Temel Arabuluculuk Bilgisi, Dr. Yalçın Bostancı,Arş. Gör. Tunahan Çetinel 1. Baskı, Ocak 2024
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 28 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 20 20
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 12 12
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5 P6 P7 P8 P12
Ö1 Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. 3 2 1 2 5 4 4 3
Ö2 Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. 2 1 3 3 4 5 3 1
Ö3 Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. 2 3 3 1 4 5 3 3
Ö4 Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. 3 2 2 3 2 1 5 1
Ö5 Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. 4 3 5 3 4 5 2 2
Ö6 Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. 3 1 2 3 4 3 5 3
Ö7 Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. 3 2 4 2 1 5 3 2
Ö8 Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. 4 4 2 4 3 2 2 1
Ö9 Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. 3 3 2 3 3 1 3 2
Ö10 İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. 4 3 2 2 3 2 2 2
Ö11 Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. 3 3 3 2 4 3 4 3
Ö12 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme. 1 2 2 3 2 3 2 3
Ö13 Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. 3 3 3 2 3 2 2 3
Ö14 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. 4 2 4 4 4 3 4 3
Ö15 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. 1 3 3 4 3 3 3 3