Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00640010 | Adli Tıp | 4 | Güz | 7 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, değerlendirme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. Tunahan ÇETİNEL |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Şerafettin DEMİRCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Şerafettin DEMİRCİ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Klinik adli tıp konularına bakıldığında insan hakları ihlalleri, çocuk istismarı, aile içi şiddet, cinsel suçlar, tıbbı uygulama hataları gibi konuların yanı sıra olay yeri incelemeleri, ölüm, travma, yaralar ve asfiksi gibi konuları da kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Her geçen gün artan kriminal olaylara bağlı olarak suç işlendikten sonra ortaya çıkan somut durumları tıp biliminden hareketle aydınlatmak dersin amacını oluşturur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 3 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 2 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 1 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 1 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 1 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö6 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö7 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 2 |
Ö8 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Adli Tıp Nedir? |
2 | Adli Tıp Prosedürü |
3 | Adli Tıp Muayenesi |
4 | Adli Tıp Muayenesi |
5 | Yaralanmaların Derecelendirilmesi |
6 | Yaralanmaların Derecelendirilmesi |
7 | İnsan Hakları ve İşkence |
8 | İnsan Hakları ve İşkence |
9 | Aile İçi Şiddet |
10 | Aile İçi Şiddet |
11 | Çocuk İstismarı, Cinsel Suçlar |
12 | Çocuk İstismarı, Cinsel Suçlar |
13 | Tıbbi Uygulama Hataları |
14 | Tıbbi Uygulama Hataları |
15 | Madde Kullanımı |
16 | Madde Kullanımı |
17 | Ölüm, Asfiksi |
18 | Ölüm, Asfiksi |
19 | Yaralar, Ateşli Silah Yaralanmaları |
20 | Yaralar, Ateşli Silah Yaralanmaları |
21 | Kazalar, Olay Yeri İncelemesi |
22 | Kazalar, Olay Yeri İncelemesi |
23 | Kriminoloji |
24 | Kriminoloji |
25 | Suçlu Profili Analizi ve Metodları |
26 | Suçlu Profili Analizi ve Metodları |
27 | Seri Katiller |
28 | Seri Katiller |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Klinik Adli Tıp, Adli Tıp Uygulamaları, Oğuz POLAT, Seçkin Yayıncılık 2009 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Ö4 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Ö6 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Ö7 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
Ö8 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |