Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00631005 | Çevre Hukuku | 3 | Güz | 5 | 1+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Yüz yüze görsel işitsel yöntemdir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Hüseyin BULUT |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği, canlı sağlığı, çevre değerleri
Dersin Amacı
Çevre sorunlarına hukuksal bakış açısı kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
| P14 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 3 |
| P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
| P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
| P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 3 |
| P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | P.1.3 | 1 |
| Ö4 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
| Ö5 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
| Ö6 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
| Ö7 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | P.8.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çevre Hukuku Kavramı |
| 2 | Çevre Hukukunun Gelişimi |
| 3 | Çevre Hukuku kaynakları |
| 4 | Çevre kirliliği ve çeşitleri |
| 5 | Çevre korunması |
| 6 | Çevre hakkı |
| 7 | İdari önlemler ve yaptırımlar |
| 8 | Çevre kirliliğinden doğan hukuki sorumluluk |
| 9 | Çevre ceza hukuku |
| 10 | Uluslararası çevre hukuku |
| 11 | çevre hukukunun doğuşu ve gelişimi |
| 12 | çevre hukukunun temel ilkeleri (önleme ilkesi, işbirliği ve eşgüdüm ilkesi, entegrasyon ilkesi |
| 13 | kirleten öder ilkesi, katılım ilkesi, ihtiyat ilkesi |
| 14 | çevresel etki değerlendirmesi, |
| 15 | komşuluk hukuku çevresinde sorumluluk, |
| 16 | Haksız Fiil Sorumluluğu |
| 17 | Çevre Hukukunun Araçları |
| 18 | Düzenleyici Araçlar |
| 19 | Piyasaya Dayalı Araçlar |
| 20 | Katılımcı Araçlar |
| 21 | Çevrenin Anayasal Düzeyde Korunması |
| 22 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde Çevre |
| 23 | ÇED'İN USUL AŞAMALARI |
| 24 | STRATEJİK ÇEVRESEL DEĞERLENDİRME |
| 25 | ÇEVRE İDARE HUKUKU |
| 26 | ÇEVREYE İLİŞKİN DİĞER DÜZENLEMELER |
| 27 | ÇEVREYE İLİŞKİN DİĞER DÜZENLEMELER |
| 28 | Çevre Kanunu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ekolojik Hukuk (Eko - Hukuk) Çevre Hukuku, Ömer Aykul, 2. Baskı 2024. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü: | 92 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | 5 | - | - |
| Ö3 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | 5 | - | - |
| Ö4 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | - | 5 | - |
| Ö5 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | - | 5 | - |
| Ö6 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | - | - | 3 |
| Ö7 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | - | - | 3 |
