Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00631005 | Çevre Hukuku | 3 | Güz | 5 | 1+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yüz yüze görsel işitsel yöntemdir. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Celal IŞIKLAR |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Celal IŞIKLAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği, canlı sağlığı, çevre değerleri
Dersin Amacı
Çevre sorunlarına hukuksal bakış açısı kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 3 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 3 |
P13 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
P14 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
Ö3 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
Ö4 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö5 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö6 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
Ö7 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | P.8.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Çevre Hukuku Kavramı |
2 | Çevre Hukukunun Gelişimi |
3 | Çevre Hukuku kaynakları |
4 | Çevre kirliliği ve çeşitleri |
5 | Çevre korunması |
6 | Çevre hakkı |
7 | İdari önlemler ve yaptırımlar |
8 | Çevre kirliliğinden doğan hukuki sorumluluk |
9 | Çevre ceza hukuku |
10 | Uluslararası çevre hukuku |
11 | çevre hukukunun doğuşu ve gelişimi |
12 | çevre hukukunun temel ilkeleri (önleme ilkesi, işbirliği ve eşgüdüm ilkesi, entegrasyon ilkesi |
13 | kirleten öder ilkesi, katılım ilkesi, ihtiyat ilkesi |
14 | çevresel etki değerlendirmesi, |
15 | komşuluk hukuku çevresinde sorumluluk, |
16 | Haksız Fiil Sorumluluğu |
17 | Çevre Hukukunun Araçları |
18 | Düzenleyici Araçlar |
19 | Piyasaya Dayalı Araçlar |
20 | Katılımcı Araçlar |
21 | Çevrenin Anayasal Düzeyde Korunması |
22 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde Çevre |
23 | ÇED'İN USUL AŞAMALARI |
24 | STRATEJİK ÇEVRESEL DEĞERLENDİRME |
25 | ÇEVRE İDARE HUKUKU |
26 | ÇEVREYE İLİŞKİN DİĞER DÜZENLEMELER |
27 | ÇEVREYE İLİŞKİN DİĞER DÜZENLEMELER |
28 | Çevre Kanunu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ekolojik Hukuk (Eko - Hukuk) Çevre Hukuku; Ömer Aykul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 3 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Bir uyuşmazlığın hangi hukuk dalına ait olduğunu tespit edebilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö3 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö5 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | 3 | 3 | 3 |
Ö7 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | 3 | 3 | 3 |