Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00630006 | İdari Yargı | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Görsel ve işitsel öğrenme teknikleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Celal IŞIKLAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Celal IŞIKLAR | H-220 | [email protected] | 7477 | Perşembe 11:30-12:30/ 16:00-17:00 |
Dersin İçeriği
İdare Üzerindeki Denetim Yolları, İdari Yargının Türkiye'deki Gelişimi Ve Özellikleri, İdari Yargı Kuruluşları, Görev Dağılımı Ve Görev Uyuşmazlıkları, İptal Davası, Tam Yargı Davası, İdari Yargılama Usulü İle İlgili Temel İlkeler, İdari Yargılama Usulü.
Dersin Amacı
İdari Yargının işleyişine hakim olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 5 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 5 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
P9 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 1 |
P10 | Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. | 1 |
P11 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 1 |
P12 | Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme. | 1 |
P13 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
P14 | Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö6 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö7 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
Ö8 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
Ö9 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.9.1 | 1 |
Ö10 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö11 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | P.11.1 | 1 |
Ö12 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. | P.12.1 | 1 |
Ö13 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme. | P.13.1 | 1 |
Ö14 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | P.14.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Hukuk Devleti ve Yargı Denetimi, Yönetsel Yargının Türkiye'deki Gelişimi |
2 | Yönetsel Yargı Kuruluşları( Danıştay, İdare ve Vergi Mahkemesi) |
3 | Yönetsel Yargı Kuruluşları( Danıştay, İdare ve Vergi Mahkemesi) |
4 | Görev Dağılımı ve Görev Uyuşmazlıkları |
5 | İptal Davası( Davanın Önkoşulları, İptal Nedenleri, İptal Davasının Sonuçları) |
6 | İptal Davası( Davanın Önkoşulları, İptal Nedenleri, İptal Davasının Sonuçları) |
7 | Tam Yargı Davası( İlkeler, Davanın Önkoşulları, Tam Yargı Davasında Sorumluluk Nedenleri, Tam Yargı Davasının Sonuçları) |
8 | Tam Yargı Davası( İlkeler, Davanın Önkoşulları, Tam Yargı Davasında Sorumluluk Nedenleri, Tam Yargı Davasının Sonuçları) |
9 | İdari Yargılama Yöntemi( İlkeleri, Yönetsel Yargıda Görev ve Yetki) |
10 | İdari Yargılama Yöntemi( İlkeleri, Yönetsel Yargıda Görev ve Yetki) |
11 | İdari Yargılama Yöntemi(Yönetsel Yargıda Taraflar, vd.) |
12 | İdari Yargılama Yöntemi(Yönetsel Yargıda Taraflar, vd.) |
13 | İdari Yargılama Yöntemi( Dava Açma Süreleri, Dava Açılması ve Biçimine İlişkin Koşullar) |
14 | İdari Yargılama Yöntemi( Dava Açma Süreleri, Dava Açılması ve Biçimine İlişkin Koşullar) |
15 | İdari Yargılama Yöntemi(Dava Açmanın Sonuçları) |
16 | İdari Yargılama Yöntemi(Dava Açmanın Sonuçları) |
17 | Yönetsel Yargıda Kanıtlama Yöntemi ve Araçları, Adli Yardım |
18 | Yönetsel Yargıda Kanıtlama Yöntemi ve Araçları, Adli Yardım |
19 | Davaların Karara Bağlanması |
20 | Davaların Karara Bağlanması |
21 | Kanun Yollarından Temyiz |
22 | Kanun Yollarından Temyiz |
23 | Kanun Yollarından Kararın Düzeltilmesi |
24 | Kanun Yollarından Kararın Düzeltilmesi |
25 | Yargılanmanın Yenilenmesi ve Açıklama ve Yanlışların Düzeltilmesi |
26 | Yargılanmanın Yenilenmesi ve Açıklama ve Yanlışların Düzeltilmesi |
27 | Yargılama Giderleri, Feragat ve Kabul, Çalışmaya Ara Verme- Nöbetçi Mahkeme |
28 | Yargılama Giderleri, Feragat ve Kabul, Çalışmaya Ara Verme- Nöbetçi Mahkeme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 3 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 | P14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö4 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö6 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö9 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö10 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö11 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö12 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö13 | İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö14 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |