Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00630004 | Medeni Usul Hukuku | 3 | Güz | 5 | 4+0+0 | 9 | 9 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şafak GÜLEÇ |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Tunahan ÇETİNEL |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Şafak GÜLEÇ | H-221 | [email protected] | 7997 |
Dersin İçeriği
Medeni hukuka ilişkin uyuşmazlıklarda uyuşmazlığın çözümüne ilişkin başvurulacak yargı organları, görevli-yetkili mahkemeler, yargılamaya ilişkin genel ilkeler, dava türleri, davanın açılması, tahkikât aşaması ve bu aşamada taraf ve mahkeme usûl işlemleri, yargılamada ispat faaliyeti, ispat yükü, deliller ve hüküm aşaması, istinaf kanun yolu ile yapılan değişikliklerin işlendiği kanun yolları, özel yargılama usûlleri, geçici hukuki koruma olarak ihtiyatî tedbir yargılaması ve tahkim konusu dersin içeriğidir.
Dersin Amacı
Medeni Usul Hukuku kişilerin maddi hukuktan kaynaklanan sübjektif haklarının talep edilmesi ve korunmasına hizmet eden bir alan olup, bu derste özel hukuktan kaynaklanan sübjektif haklarının ihlali halinde bu haklara ilişkin koruma, yerine getirilme ya da tazmin taleplerinin nasıl olması gerektiğinin gösterilmesi ve bu yolla medeni usul hukukunun varmak istediği genel barışın sağlanması ve taraflar arasındaki uyuşmazlıklara çözüm yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 1 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 1 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 1 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 1 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 1 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1,2 |
Ö6 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö7 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1,2 |
Ö8 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Medeni Usul Hukukunun Yargı Çeşitleri İçindeki Yeri |
2 | Mahkemeler Teşkilatı( İlk Derece Mahkemeleri, İstinaf Mahkemeleri, Üst Derece Mahkemesi olarak Yargıtay) |
3 | Mahkemelerde Vazife( Görev ) |
4 | Mahkemelerde Salahiyet ( Yetki) |
5 | Genel Mahkemeler Arasında İş Dağılımı ve İş Bölümü, Mahkemelere Yardımcı Organlar |
6 | Dava Kavramı, Tarafları, Davaya Vekâlet |
7 | Dava Şartları, Dava Çeşitleri ve Özellikleri |
8 | Davanın İkamesi( Davaya Cevap-Cevaba Cevap- Cevaba Cevaba Cevap Dilekçeleri) |
9 | Davanın İkamesi( Davaya Cevap-Cevaba Cevap- Cevaba Cevaba Cevap Dilekçeleri) |
10 | Tahkikat Aşaması |
11 | Delil Kavramı, Delillerin Hasredilmesi ve Delil Çeşitleri(Kesin Delil- Takdiri Delil) |
12 | Delil Kavramı, Delillerin Hasredilmesi ve Delil Çeşitleri(Kesin Delil- Takdiri Delil) |
13 | Tahkikatın Bitmesi ve Hüküm Verilmesi |
14 | Sözlü Yargılama |
15 | Davadaki Özel Durumlar( Hadise- Bekletici Sorun- Dava Arkadaşlığı- Davaların Ayrılması/Birleştirilmesi) |
16 | Davadaki Özle Durumlar(Davaya Müdahale-Davanın İhbarı- Feragat/Kabul-Karşılık Dava-Islah) |
17 | İlk İtirazlar, İhtiyati Tedbirler, Delillerin Tespiti |
18 | İlk İtirazlar, İhtiyati Tedbirler, Delillerin Tespiti |
19 | Genel Olarak Kanun Yolları |
20 | İstinaf Yolu |
21 | Temyiz Yolu |
22 | Kanun Yararına Temyiz ve Karar Düzeltme |
23 | İçtihatların Birleştirilmesi |
24 | Kesin Hüküm( Maddi Anlamda Kesin Hüküm-Şekli Anlamda Kesin Hüküm) |
25 | Yargılamanın İadesi |
26 | Özel Yargılama Usulleri( Basit Yargılama Usulü- Seri Yargılama Usulü) |
27 | Hâkimlerin Sorumluluğu |
28 | Tahkim |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Gerekçeli Hukuk Muhakemeleri Kanunu, Hakan PEKCANITEZ- Hülya TAŞ KORKMAZ- Nedim MERİÇ, Ankara 2011 |
Medeni Usul Hukuku, Baki KURU- Ejder YILMAZ- Ramazan ARSLAN, Yetkin Yayınları, Ankara 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 264 | ||
Toplam Yük / 30 | 8,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö4 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö6 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö7 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö8 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |