İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00621018 Uygarlık Tarihi 2 Güz 3 1+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Yüz yüze sesli yazılı tekniktir
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Celal IŞIKLAR
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Celal IŞIKLAR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu derste insanlığın ortaya çıkışından modernitenin doğuşuna kadar olan süreçte ortaya çıkan uygarlıkların ve bunların dünyanın ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel birikimine katkıları ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Tarihte yöntem ve uygarlıklar hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. 5
P5 Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. 5
P10 Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. 5
P11 Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. P.10.1 1
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. P.10.2 1
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.10.3 1
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. P.10.4 1
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 1
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tarihte yöntem nasıl belirlenir
2 Uygarlığın doğuşu, dönem ve devrimler
3 Mısır ve Mezopotamya Uygarlığı
4 Anadolu Uygarlıkları
5 Diğer Asya Uygarlıkları
6 Helenistik Kültürün Avrupa'ya Etkisi
7 Roma Uygarlığı
8 Avrupa Uygarlıklarının Etkileşimi
9 Tek Tanrılı Dinlerin Uygarlıklara Etkisi
10 Afrika ve Amerika Uygarlıkları
11 Avrupa'da Feodalite
12 Feodalizmin Yıkılışı
13 Roma'nın yıkılışının feodalizme etkisi
14 Uygarlıkların etkileşimi
15 Eski Yunan Tarihi ve Uygarlığı
16 İran Tarihi ve Uygarlıkları
17 Eski Mısır Mimarisinin Özellikleri
18 Hunlardan Önceki Asya Uygarlıkları
19 Yunan Uygarlıklarında Karanlık Çağ
20 Arkaik Çağ
21 Klasik Çağ
22 Hun Devleti
23 Göktürk Devleti
24 Uygurlar
25 Elam Uygarlığı
26 Pers Uygarlığı
27 Bilgilerin sınanması
28 Bilgilerin Sınanması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları, Çev: Suat Kemal Angı, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara, 2003.
Tarih Nedir?, Edward Hallet Carr. Çev: Misket Gizem Gürtürk, 5. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994.
Tarihte Neler Oldu?, Gordon Childe, 5. Baskı, Çev: Alaeddin Şenel ve Mete Tunçay, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2009.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 28 3 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. 5
Ö2 Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. 5
Ö3 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 5
Ö4 Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. 5
Ö5 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 5
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. 5