Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621017 | Siyasi Tarih | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma, Ödevlendirme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Ön koşul yoktur. |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. Dilek GÜLER |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
1789'dan günümüze dünya siyasi tarihi.
Dersin Amacı
Öğrenciye 19. Yüzyıl dünya siyasi tarihiyle ilgili temel bilgileri kazandırmak. Bu dönemde cereyan eden iki dünya savaşını sebepleri ve sonuçlarıyla tahlil etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. | 5 |
P11 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö2 | Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.10.3 | 1 |
Ö4 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.10.4 | 1 |
Ö5 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse Giriş |
2 | Siyasi Tarih ve Güç Kavramı |
3 | Antik Uygarlıklarda Siyasi Yapı |
4 | Roma İmparatorluğu ve Siyasi Mirası |
5 | Orta Çağ'da Siyasi Düzen |
6 | İslam Medeniyetinde Siyasi Yapı |
7 | Haçlı Seferleri ve Siyasi Sonuçlar |
8 | Osmanlı Devleti'nin Kuruluşu ve Yükselişi |
9 | Rönesans, Reform ve Aydınlanma Dönemleri |
10 | Fransız İhtilali ve Avrupa'ya Etkileri |
11 | Sanayi Devrimi ve Yeni Dünya Düzeni |
12 | 19. Yüzyılda Avrupa'da Güç Dengeleri |
13 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Reform ve Modernleşme |
14 | 1. Dünya Savaşı'nın Nedenleri ve Sonuçları |
15 | Sovyetler Birliği'nin Kuruluşu ve Etkileri |
16 | 1920'lerde ve 1930'larda Dünya Siyaseti |
17 | 2. Dünya Savaşı'nın Nedenleri ve Sonuçları |
18 | Soğuk Savaş'ın Başlangıcı |
19 | Soğuk Savaş Dönemi Krizleri |
20 | Bağlantısızlar Hareketi ve Üçüncü Dünya Ülkeleri |
21 | 1960'lar ve 1970'lerde Dünya Siyaseti |
22 | Soğuk Savaş'ın Sonu ve 1989 Devrimleri |
23 | Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeni |
24 | Orta Doğu'da Siyasi Tarih |
25 | 21. Yüzyılda Terörizm ve Güvenlik Politikaları |
26 | Avrupa Birliği ve Bölgesel Birleşme Hareketleri |
27 | 21. Yüzyılda Asya'nın Yükselişi |
28 | Genel Değerlendirme ve Kapanış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | SİNA AKŞİN, 20. YÜZYIL KISA TARİHİ |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. | 1 |
Ö3 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 5 |
Ö4 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | 2 |
Ö5 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 4 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | 4 |