Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621016 | Sinema ve Hukuk | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, gösterip tartışma, soru-cevap |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Dilek GÜLER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders boyunca, ceza hukuku başta olmak üzere, farklı hukuk dalları ve hukuki kavramlar sinema filmleri üzerinden incelenir. Her hafta belirli bir hukuki tema çerçevesinde film gösterimi yapılır ve ardından tartışmalar yürütülür. Jüri sistemi, organize suçlar, ölüm cezası, insan hakları, etik ve adalet, ceza infazı gibi konular üzerinde durulur. Film analizleri aracılığıyla öğrenciler, hukukun toplumsal yansımalarını daha derinlemesine anlamaya teşvik edilir.
Dersin Amacı
Sinema ve Hukuk dersi, hukuk kavramlarını ve adalet anlayışını sinema filmleri aracılığıyla incelemeyi amaçlar. Bu ders, öğrencilerin hukuki süreçleri, suç, ceza, adalet, insan hakları ve etik gibi temel hukuk konularını filmler üzerinden eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerini sağlar. Ayrıca, hukukun sinemadaki temsilleri üzerinden toplumsal adalet ve hukuki değerler arasındaki ilişkiyi anlamaya yönelik farkındalık kazandırmayı hedefler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 3 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 3 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 3 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 4 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö3 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö4 | Ulusal veya uluslararası hukukta yer alan bir kuralla ilgili uygulamadaki aksaklıklarını tespit edebilme ve iyileştirilmesi için çözüm geliştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö5 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. | P.6.2 | 1 |
Ö7 | Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. | P.6.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Güzel sanatların geleneksel dalları hakkında genel bilgi |
2 | Yedinci sanat: Sinema |
3 | Hukuk ve sinema ilişkisi |
4 | Hukuk ve sinema ilişkisi |
5 | Hukuk ve sinemaya ilişkin temel kavramlar |
6 | Film gösterimi ve tartışma: hukuk ve adalet |
7 | Film gösterimi ve tartışma: hukuk ve adalet |
8 | Film gösterimi ve tartışma: ölüm cezası |
9 | Film gösterimi ve tartışma: ölüm cezası |
10 | Film gösterimi ve tartışma: ötanazi |
11 | Film gösterimi ve tartışma: ötanazi |
12 | Film gösterimi ve tartışma: silahların eşitliği |
13 | Film gösterimi ve tartışma: silahların eşitliği |
14 | Film gösterimi ve tartışma: kürtaj hakkı |
15 | Film gösterimi ve tartışma: masumiyet karinesi |
16 | Film gösterimi ve tartışma: Masumiyet karinesi |
17 | Film gösterimi ve tartışma: kadın hakları |
18 | Film gösterimi ve tartışma: kadın hakları |
19 | Film gösterimi ve tartışma: çocuk suçluluğu |
20 | Film gösterimi ve tartışma: çocuk suçluluğu |
21 | Film gösterimi ve tartışma: hükümlünün rehabilitasyonu |
22 | Film gösterimi ve tartışma: Hükümlünün rehabilitasyonu |
23 | Film gösterimi ve tartışma: Hukuka aykırı deliller |
24 | Film gösterimi ve tartışma: Hukuka aykırı deliller |
25 | Film gösterimi ve tartışma: uluslararası ceza yargılamaları |
26 | Film gösterimi ve tartışma: uluslararası ceza yargılamaları |
27 | Film gösterimi ve tartışma: Ceza davalarında müdafiinin rolü |
28 | Film gösterimi ve tartışma: Ceza davalarında müdafinin rolü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Metin, Sevtap (Derleyen), Hukuku Sinemada Görmek, 2. b., Tekin Yayınları, İstanbul, 2017. |
Özelçi, Remziye Köse, Sinema Filmlerinde İnsan Hakları, Kriter Yayınevi, 2020. | |
Misafir, Selim, Devlet ve İnsan Hakları Perspektifinde Hukuk ve Sinema, Astana Yayınları, 2021. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | 3 | 3 | 3 |
Ö2 | Ulusal veya uluslararası hukukta yer alan bir kuralla ilgili uygulamadaki aksaklıklarını tespit edebilme ve iyileştirilmesi için çözüm geliştirebilme. | 4 | 3 | 3 |
Ö3 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 3 | 5 | 3 |
Ö4 | Hukukun temel ilkelerinin hukuki uyuşmazlık çözümüne katkısını kavrayabilme. | 4 | 4 | 3 |
Ö5 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | 2 | 2 | 4 |
Ö6 | Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. | 2 | 3 | 4 |
Ö7 | Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. | 4 | 3 | 4 |