Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621015 | Mesleki Yabancı Dil-I İngilizce | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İngilizce yazılmış hukuk metinlerini anlama, hazırlama ve İngilizce hukuki diyalog geliştirme.
Dersin Amacı
Öğrencilere hukuk alanında akademik ve mesleki anlamda İngilizce yetkinliğinin kazandırılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 4 |
P9 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
Ö2 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
Ö3 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.9.1 | 1 |
Ö4 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.9.2 | 1 |
Ö5 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.9.3 | 1 |
Ö6 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.9.4 | 1 |
Ö7 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.9.5 | 1 |
Ö8 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.9.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Akademik yazım. |
2 | Hukuk İngilizcesinin akademik yazımlarda kullanılması. |
3 | Hukuki kelime bilgisi ve terminoloji |
4 | Noktalamanın önemi |
5 | Paragraf yazımı |
6 | Akademik yazımda kaynağın belirtilmesi |
7 | Hukuk metni okuma teknikleri |
8 | Hukuki konularda not alma ve not çıkarma |
9 | Dava inceleme |
10 | Hukuki kaynaklar |
11 | Resmi yazı yazma pratikleri |
12 | Resmi yazı yazma pratikleri |
13 | Resmi yazı yazma pratikleri |
14 | Ara sınav |
15 | Hukuki metinde cümle yapısı |
16 | Hukuki metinde cümle yapısı |
17 | Hukuki metinlerde dil stili |
18 | Hukuki metinlerde dil stili |
19 | Kurum içi yazışmalar-memorandum |
20 | Kurum içi yazışmalar-memorandum |
21 | Kurum içi yazışmalar-e-mail |
22 | Ofis evraklarının hazırlanması |
23 | Toplantılar ve kararlar |
24 | Toplantılar ve kararlar |
25 | Hukuki anlaşma taslağı |
26 | Hukuki anlaşma taslağı |
27 | Hukuki anlaşma taslağı |
28 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Yusuf Çalışkan, Legal English for Turkish Law Students, Değişim Yayınları, 2017. |
Yusuf Çalışkan/Ahmet Dülger, Legal English with 14 Lectures and Practical Tips, 2. Baskıdan Tıpkı Basım, Oniki Levha Yayınları, İstanbul 2022. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 12 | 1 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 20 | 1 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 88 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 5 | - |
Ö2 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | 3 | - |
Ö3 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | - | 5 |
Ö4 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | - | 5 |
Ö5 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | - | 5 |
Ö6 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | - | 5 |
Ö7 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | - | 5 |
Ö8 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | - | 5 |