Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00621013 | Mantık | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Yüzyüze eğitim, tartışma, sunum üzerinden anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Şeyma CEYLAN |
| Yardımcı(lar) | Şeyma CEYLAN |
Dersin İçeriği
Önermeler mantığı, niceleme (yüklemler) mantığı, ödev mantığı, argümantasyon
Dersin Amacı
Mantık bilimini başlangıcından 20. yüzyıla kadar geçen süreci kapsayacak şekilde anlatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
| Ö2 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mantık Bilimine Giriş- Tarihçe ve ilgili bilim insanlarının incelenmesi |
| 2 | Mantık Bilimine Giriş- İlgili kavramların incelenmesi- I |
| 3 | Mantık Bilimine Giriş- İlgili kavramların incelenmesi- II |
| 4 | Terimler ve Sınıflandırmaları- I |
| 5 | Terimler ve Sınıflandırmaları- II |
| 6 | Terimlerde Kullanma ve Anma- I |
| 7 | Terimlerde Kullanma ve Anma- II |
| 8 | Terimlerde İçlem ve Kaplam- I |
| 9 | Terimlerde İçlem ve Kaplam- II |
| 10 | Önermeler ve Çeşitleri |
| 11 | Kategorik Önermeler- I |
| 12 | Kategorik Önermeler- II |
| 13 | Kategorik Olmayan Önermeler- I |
| 14 | Kategorik Olmayan Önermeler- II |
| 15 | Önermelerde Dağıtıcılık |
| 16 | Çıkarımlar ve Çeşitleri- I |
| 17 | Çıkarımlar ve Çeşitleri- II |
| 18 | Kıyas ve Çeşitleri- I |
| 19 | Kıyas ve Çeşitleri- II |
| 20 | Kıyasların Geçerliliklerinin Denetlenmesi- I |
| 21 | Kıyasların Geçerliliklerinin Denetlenmesi- II |
| 22 | Karmaşık Kıyaslar |
| 23 | Dilemmalar- I |
| 24 | Dilemmalar- II |
| 25 | Mantıksal Çıkarım Türleri- I |
| 26 | Mantıksal Çıkarım Türleri- II |
| 27 | Güncel Tartışmalar |
| 28 | Güncel Tartışmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Biçimsel Mantığa Giriş, P.D. Magnus, University of Albany, Fecundity 2012 |
| Temel Mantık, Şafak Ural, Çantay Kitabevi, 2017 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 2 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P7 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 5 | - |
| Ö2 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | - | 5 |
