Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621013 | Mantık | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yüzyüze eğitim, tartışma, sunum üzerinden anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Önermeler mantığı, niceleme (yüklemler) mantığı, ödev mantığı, argümantasyon
Dersin Amacı
Mantık bilimini başlangıcından 20. yüzyıla kadar geçen süreci kapsayacak şekilde anlatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö2 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | P.7.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mantık Bilimine Giriş- Tarihçe ve ilgili bilim insanlarının incelenmesi |
2 | Mantık Bilimine Giriş- İlgili kavramların incelenmesi- I |
3 | Mantık Bilimine Giriş- İlgili kavramların incelenmesi- II |
4 | Terimler ve Sınıflandırmaları- I |
5 | Terimler ve Sınıflandırmaları- II |
6 | Terimlerde Kullanma ve Anma- I |
7 | Terimlerde Kullanma ve Anma- II |
8 | Terimlerde İçlem ve Kaplam- I |
9 | Terimlerde İçlem ve Kaplam- II |
10 | Önermeler ve Çeşitleri |
11 | Kategorik Önermeler- I |
12 | Kategorik Önermeler- II |
13 | Kategorik Olmayan Önermeler- I |
14 | Kategorik Olmayan Önermeler- II |
15 | Önermelerde Dağıtıcılık |
16 | Çıkarımlar ve Çeşitleri- I |
17 | Çıkarımlar ve Çeşitleri- II |
18 | Kıyas ve Çeşitleri- I |
19 | Kıyas ve Çeşitleri- II |
20 | Kıyasların Geçerliliklerinin Denetlenmesi- I |
21 | Kıyasların Geçerliliklerinin Denetlenmesi- II |
22 | Karmaşık Kıyaslar |
23 | Dilemmalar- I |
24 | Dilemmalar- II |
25 | Mantıksal Çıkarım Türleri- I |
26 | Mantıksal Çıkarım Türleri- II |
27 | Güncel Tartışmalar |
28 | Güncel Tartışmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Biçimsel Mantığa Giriş, P.D. Magnus, University of Albany, Fecundity 2012 |
Temel Mantık, Şafak Ural, Çantay Kitabevi, 2017 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | 5 | 5 |
Ö2 | İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. | 5 | 5 |