İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00621013 Mantık 2 Güz 3 1+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Yüzyüze eğitim, tartışma, sunum üzerinden anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Önermeler mantığı, niceleme (yüklemler) mantığı, ödev mantığı, argümantasyon
Dersin Amacı
Mantık bilimini başlangıcından 20. yüzyıla kadar geçen süreci kapsayacak şekilde anlatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. P.5.1 1
Ö2 İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. P.7.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Mantık Bilimine Giriş- Tarihçe ve ilgili bilim insanlarının incelenmesi
2 Mantık Bilimine Giriş- İlgili kavramların incelenmesi- I
3 Mantık Bilimine Giriş- İlgili kavramların incelenmesi- II
4 Terimler ve Sınıflandırmaları- I
5 Terimler ve Sınıflandırmaları- II
6 Terimlerde Kullanma ve Anma- I
7 Terimlerde Kullanma ve Anma- II
8 Terimlerde İçlem ve Kaplam- I
9 Terimlerde İçlem ve Kaplam- II
10 Önermeler ve Çeşitleri
11 Kategorik Önermeler- I
12 Kategorik Önermeler- II
13 Kategorik Olmayan Önermeler- I
14 Kategorik Olmayan Önermeler- II
15 Önermelerde Dağıtıcılık
16 Çıkarımlar ve Çeşitleri- I
17 Çıkarımlar ve Çeşitleri- II
18 Kıyas ve Çeşitleri- I
19 Kıyas ve Çeşitleri- II
20 Kıyasların Geçerliliklerinin Denetlenmesi- I
21 Kıyasların Geçerliliklerinin Denetlenmesi- II
22 Karmaşık Kıyaslar
23 Dilemmalar- I
24 Dilemmalar- II
25 Mantıksal Çıkarım Türleri- I
26 Mantıksal Çıkarım Türleri- II
27 Güncel Tartışmalar
28 Güncel Tartışmalar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Biçimsel Mantığa Giriş, P.D. Magnus, University of Albany, Fecundity 2012
Temel Mantık, Şafak Ural, Çantay Kitabevi, 2017
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 30 1 30
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P7
Ö1 Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. 5 5
Ö2 İlgili hukuki sorunun çözümünde var olan birden fazla kaynağın daha etkin olanını tercih etme bilincine sahip olma. 5 5