Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621010 | İşletme Ekonomisi | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yüz yüze görsel ve işitsel teknik |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Celal IŞIKLAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Celal IŞIKLAR | H-220 | [email protected] | 7477 | Perşembe 11:30-12:30/ 16:00-17:00 |
Dersin İçeriği
Mal ve hizmete uygun işletme ölçeklerini ekonomi ile ilişkilendirmek
Dersin Amacı
İşletmelerin kuruluş amaçları ile ekonomilerini dengelemek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
P13 | Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.9.1 | 1 |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.9.2 | 1 |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.9.3 | 1 |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.9.4 | 1 |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.9.5 | 1 |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.9.6 | 1 |
Ö7 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | P.14.1 | 1 |
Ö8 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | P.14.2 | 1 |
Ö9 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. | P.14.3 | 1 |
Ö10 | Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. | P.14.4 | 1 |
Ö11 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | P.14.5 | 1 |
Ö12 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. | P.14.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşletme ekonomisinin özellikleri |
2 | İşletme kurma fikri |
3 | Üretim, üretim faktörleri |
4 | Girişimcilik, Girişimciliği etkileyen faktörler |
5 | Yönetici, İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, |
6 | İhtiyaç, İstek, Talep, Pazar |
7 | İkame mal, etkenlik, etkililik, verimlilik, karlılık |
8 | Tamamlayıcı mal |
9 | İşletmelerin Kuruluş Amaçları, kuruluş yeri seçimi |
10 | İşletmelerin Ekonomik Açıdan Yeri ve Önemi |
11 | İşletme Türleri; Faaliyet Alanına, Tüketicilere, Üretilen Mal ve Hizmete Göre İşletmeler |
12 | İşletme ve çevresi, KOBİLER (Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler) ; çok uluslu işletmeler, küresel işletmeler, farklılıkları, özellikleri |
13 | Büyüme nedir? Büyüme göstergeleri nelerdir? İşletme Kapasitesi Planlaması, kapasite, kapasite çeşitleri, İşletme Büyüklüğü |
14 | İş fikrinin iş planına dönüştürülmesi, Kanvas iş modeli |
15 | İşletmelerin Birleşmeleri: Konsorsiyum, Tröstler, Karteller, Holdingler, KPSS soru çözümü |
16 | Temel işletmecilik fonksiyonlarından pazarlama fonksiyonu |
17 | Temel işletmecilik fonksiyonlarından finansman fonksiyonu, modern finansman yöntemleri |
18 | Temel işletme işlevlerinden biri olan yönetim işlevi |
19 | Temel işletmecilik fonksiyonlarından üretim fonksiyonu |
20 | İnternetin işletmecilik fonksiyonlarına etkileri |
21 | İşletmelerin uluslararasılaşması, farklı pazarlara giriş stratejileri |
22 | İşletmelerde pazarlama araştırması |
23 | İşletmelerin sınıflandırılması |
24 | Endüstri 4.0. neleri değiştirecek? Yapay zekanın işletmeciliğe etkileri? Elektonik ticaret işletmecilik fonksiyonlarını nasıl etkiledi? Dijital teknolojiler ne kadar kullanılıyor? Starts up şirketleri? |
25 | Entelektüel sermaye ve bileşenlerinin işletme için önemi, Fikri mülkiyet haklarının ticarileştirilmesi yöntemleri |
26 | Yeşil pazarlama örnekleri |
27 | Sürdürülebilirlik kavramının önemi |
28 | Rekabet analizi, rakibinizi nasıl araştırırsınız? Hangi soruları sorarsınız? |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Genel İşletmecilik Bilgileri, Demek Varoğlu, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2007. İşletme Ekonomisi, Tamer Müftüoğlu, Turhan Kitabevi, 2003 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 3 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P9 | P14 |
---|---|---|---|
Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | 1 | - |
Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 1 | - |
Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 3 | - |
Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 1 | - |
Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 1 | - |
Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 | - |
Ö7 | Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | - | - |
Ö8 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | - | - |
Ö9 | İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilme. | - | - |
Ö10 | Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. | - | - |
Ö11 | Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. | - | - |
Ö12 | Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. | - | - |