Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621009 | İslam Özel Hukuku | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Okuma, anlama ve muhakeme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İslâm Hukuk tekniğini, yöntemlerini, tarihini, felsefesini, yöntem ve yorum farklılıklarından doğan farklı içtihatları genel amacına uygun olarak öğrencilerine öğretmeyi ve onları bilimsel anlamda iyi yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Buna paralel olarak; Fıkıh ilminin İslâmî ilimler arasındaki yeri ve pratik hayattaki karşılığı bakımından öneminin belirtilmesi, fıkıh ilminin, hukuk tarihimize intikal eden kurumlarının incelenmesi, Kur'an ile sünnete dayanarak tesis edilen İslâm Hukuku külliyatına dair bilgilerin aktarılması, İslâm Hukukunun aslî ve fer'î kaynaklarının incelenmesi, İslâm Hukuku kaynaklarında yer alan genel ilkeler ve Hz. Peygamber'in uygulamaları ışığında gerçekleşen içtihatların analiz edilmesi ve değerlendirilmesi, İslâm Hukuku literatürünün araştırılması, İslâm Hukukunun gözettiği maslahatların tayin edilmesi, İslâm Hukuku ve modern hukuk arasında mukayeseli çalışmaların yapılması
Dersin Amacı
İslam Hukukuna ve metodolojisine hakim olmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme. | 3 |
P11 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.10.1 | 1 |
Ö3 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.10.4 | 1 |
Ö4 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İslam Özel Hukukunun Mahiyeti, Kavramsal Çerçevesi ve Özellikleri |
2 | İslam Özel Hukukunun Kaynakları ve Tarihi Gelişimi |
3 | İslam Hukukunun Kaynaklarından Asli Deliller ve Fer'i Deliller |
4 | Yöntemler ve Kavaid-i Külliyye |
5 | Yöntemler ve Kavaid-i Külliye |
6 | İslam Hukukunun Tarihi Gelişimi, Hz. Peygamber Dönemi, Sahabe Dönemi, Tâbiûn Dönemi |
7 | İslam Hukukunun Tarihi Gelişimi, Hz. Peygamber Dönemi, Sahabe Dönemi, Tâbiûn Dönemi |
8 | Müçtehit İmamlar ve Mezhepleşme Dönemi |
9 | Müçtehit İmamlar ve Mezhepleşme Dönemi |
10 | İslam Hukukunun Sistematiği |
11 | İslam Hukukunun Sistematiği |
12 | İslam Hukukunun Sistematiği |
13 | İslam Hukukunun Sistematiği |
14 | Yargılama Hukuku, Devletler Hukuku, Yargılama Hukuku, Mali Hukuk |
15 | Yargılama Hukuku, Devletler Hukuku, Yargılama Hukuku, Mali Hukuk |
16 | Yargılama Hukuku, Devletler Hukuku, Yargılama Hukuku, Mali Hukuk |
17 | Suç, Ceza, Had, Kısas/Diyet, Tazir Suçları ve Cezaları |
18 | Suç, Ceza, Had, Kısas/Diyet, Tazir Suçları ve Cezaları |
19 | Nikahın Tarifi, Akit Çeşitleri, Evliliğin Sona Ermesi ve Neticeleri |
20 | Nikahın Tarifi, Akit Çeşitleri, Evliliğin Sona Ermesi ve Neticeleri |
21 | Teklifi Hükümler, Vaz'i Hükümler ve Diğer Hükümler |
22 | Teklifi Hükümler, Vaz'i Hükümler ve Diğer Hükümler |
23 | Ehliyetin Tanımı, Çeşitleri, Ehliyet Açısından İnsan Hayatının Devreleri, |
24 | Ehliyetin Tanımı, Çeşitleri, Ehliyet Açısından İnsan Hayatının Devreleri, |
25 | Ehliyeti Daraltan Sebepler, Kısıtlılık ve Hukuki Temsil |
26 | Ehliyeti Daraltan Sebepler, Kısıtlılık ve Hukuki Temsil |
27 | Akit Kavramı, Şartları, Çeşitleri ve Muhayyerlikler |
28 | Akit Kavramı, Şartları, Çeşitleri ve Muhayyerlikler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İslam Hukukuna Giriş, Ahmet Yaman-Halit Çalış |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P10 |
---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | 3 |
Ö2 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | 5 | 5 |
Ö3 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | 4 | 4 |
Ö4 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | 4 | 4 |