Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00621007 | İktisadi Düşünceler Tarihi | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Okuma, anlama ve Yorumlama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Sümeyye ULUSOY |
| Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sümeyye ULUSOY |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, iktisadi düşüncenin Feodal sistemden kapitalizmin doğuşuna ve kapitalizmin doğuşundan da günümüze kadar kuramsal gelişimidir.
Dersin Amacı
Bu yüzden İktisat alanında çalışan bir öğrencinin sadece bugünkü iktisadi kavramları ve yaklaşımları değil, ayrıca dünden bugüne iktisadi düşüncenin gelişim sürecini ve bunun teorik yansımalarını da öğrenmesi önemlidir. Bu derste bu gelişim süreci ve bilgi birikimi anlatılmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.10.4 | 1 |
| Ö2 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | P.10.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İktisadi Düşüncenin Doğuşu ve Konusu |
| 2 | Eski Çağ Toplumlarında İktisadi Düşünce |
| 3 | Eski Çağ Yunanlılarında İktisadi Düşünce |
| 4 | Orta Çağ Hristiyan Dünyası'nda İktisadi Düşünce |
| 5 | Orta Çağ İslam Dünyasında İktisadi Düşünce |
| 6 | Merkantilizmin Doğuşu |
| 7 | Merkantilizmin Temel İlkeleri |
| 8 | Merkantilist İktisadi Politikalar |
| 9 | Merkantilizmin Uygulamaları |
| 10 | Merkantilist Düşünürler ve Eleştiriler |
| 11 | Fizyokrat Düşüncenin Doğuşu Esasları |
| 12 | Fizyokratik Düşünce İlkelerinin Doğuşu |
| 13 | Klasik İktisadi Düşüncenin Geliştiği Ortam |
| 14 | Liberal İktisadi Düşüncenin Temel İlkeleri |
| 15 | Klasik Okul ve Temsilcileri |
| 16 | Klasik Okul ve Temsilcileri |
| 17 | Klasik İktisata Tepkiler |
| 18 | Klasik İktisada Tepkiler |
| 19 | Sosyalist Düşüncenin Doğuşu |
| 20 | Sosyalist Düşüncenin Doğuşu |
| 21 | Sosyalist Düşünce Akımları |
| 22 | Marksizm |
| 23 | Marksizm |
| 24 | Marx'ın İktisadı |
| 25 | Marx'ın Ekonomisi |
| 26 | Marx'ın Ekonomisi |
| 27 | Marx ve Diğer Sosyalistler: Karşılaştırma |
| 28 | Marx ve Diğer Sosyalistler: Bir Karşılaştırma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Mark Skousen, İktisadî Düşünce Tarihi Modern İktisadın İnşası, Çeviren: Metin Toprak,Mustafa Acar,Ekrem Erdem, Adres Yayınları, 2019. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | 4 |
| Ö2 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | 3 |
