Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621006 | Hukuk ve Etik | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Okuma, anlama ve muhakeme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Sümeyye ULUSOY |
Dersin İçeriği
Hukuk, ahlak ve etik kavramlarının tanım ve teorileri, insan ilişkilerindeki yeri, meslek etiğinin tanıtımı, avukatlık ve hakimlik mesleğinin mesleki etiği ilkeleri.
Dersin Amacı
Hukuk ve Ahlak arasındaki ilişkinin kavranması, meslek etiği kavramı ile ilişki kurulması, meslekte hukuka ve ahlaka uygun davranılması için gereken ilkelerin öğrenilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
Ö3 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | P.11.1 | 1 |
Ö4 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. | P.11.2 | |
Ö5 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. | P.11.3 | 1 |
Ö6 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | P.11.4 | 1 |
Ö7 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | P.11.5 | 1 |
Ö8 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | P.11.6 | 1 |
Ö9 | Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. | P.6.2 | 1 |
Ö10 | Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. | P.6.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ders İçeriği Hakkında Bilgi Etiğe Giriş |
2 | Hukuk ve Etik İlişkisi |
3 | Etik, Ahlak, Adalet, Hukuk arasındaki ilişkiler |
4 | İnsan ve Değer Teorisi (Genel Olarak İnsan Sorunu ve İnsanın Varlık Yapısına İlişkin Teoriler) |
5 | Tinsel Varlık Olarak İnsan (Felsefe ve Değerler Teorisi) |
6 | Tinsel Varlık Olarak İnsan (Felsefe ve Değerler Teorisi) |
7 | Tinsel Varlık Olarak İnsan (İnsan ve Değer İlişkisi) |
8 | Tinsel Varlık Olarak İnsan ( İnsan Değer İlişkisi) |
9 | Tinsel Varlık Olarak İnsan (Eylem, Özgürlük ve Değerler İlişkisi) |
10 | Ahlak Teorisi ( Ahlak Kavramı) |
11 | Ahlak Teorisi (Aşkın Ahlak Teorisi, Nüralist Ahlak Teorisi, Eylemci veya Formal Ahlak Teorisi, Personalist Değer Ahlakı) |
12 | Çağdaş Etik Teorileri Etik ve Meta Etik) |
13 | Çağdaş Etik Teorileri (Meta-Etik) |
14 | Çağdaş Etik Teorileri (Normatif Etik) |
15 | Çağdaş Etik Teorileri (Erdem Teorisi) |
16 | Çağdaş Etik Teorileri (Çağdaş Etik ve Adalet) |
17 | Etik ve Ayrımları: Etik ve Etikler |
18 | Etik ve Ayrımları: Moral ve Etik |
19 | Etik ve Ayrımları: Moral ve Etik |
20 | Etik ve Ayrımları: Deontoloji ve Etik |
21 | Etik ve Ayrımları: Hukuk Meslek Etiği |
22 | Hukuk ve Meslek Etiği (İnsanın İşi-Hakimin İşi-Savcının İşi-Avukatın İşi) |
23 | Hukuk ve Meslek Etiği (İnsan İşi - Hâkim İşi - Savcı İşi - Avukat İşi) |
24 | Hâkimlik Meslek Etiği İlkeleri (Bangalor-HSK Türk Yargı Etiği-Yargıtay Yargı Etiği-Savcılar-Budapeşte İlkeleri) |
25 | Meslek Etiği İlkeleri(Bağımsızlık-Tarafsızlık) |
26 | Mesleki Etik İlkeleri (Eşitlik - Dürüstlük - Profesyonellik - Yetkinlik ve Özen) |
27 | Avukatlık Meslek İlkeleri (Uluslararası Belgeler /Havana Bildirgesi) |
28 | Avukatlık Kanunu (Avukatın Tanımı ve ödevleri/Reklam Yapma yasağı) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İsmail Kıllıoğlu, Ahlak-Hukuk İlişkisi, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları no:23, İstanbul, 1988. |
Sercan Gürler, Ahlak ve Adalet, Legal Yayıncılık, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 | P11 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | - | 4 | - |
Ö2 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | 2 | 5 | 5 |
Ö3 | Hukukun temel ilkelerinden biri olan dürüstlük kuralını hukuk mesleklerinin icrasında özümseyebilme. | 2 | 5 | 5 |
Ö4 | Hukuk mesleklerinin genel etik ilkeleri hakkında bilinç kazanma. | 2 | 5 | 5 |
Ö5 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | 2 | 5 | 5 |
Ö6 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. | 2 | 5 | 5 |
Ö7 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. | 2 | 5 | 5 |
Ö8 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | 2 | 5 | 5 |
Ö9 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | 2 | 5 | 5 |
Ö10 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | 2 | 5 | 5 |