Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00621005 | Genel Sosyoloji | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Bu derste herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. İlbilge Selcen PEKER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders sosyolojinin tanımı ve tarihçesiyle başlayıp sosyal yapı, kültür, sosyalizasyon, sosyal kurumlar, sosyal eşitsizlik, toplumsal değişim gibi temel konuları kapsar. Sosyolojik teorilerin (işlevselcilik, çatışma teorisi, sembolik etkileşimcilik) yanı sıra cinsiyet, ırk, sınıf, şehirleşme, çevre sorunları, küreselleşme gibi güncel toplumsal meseleler de ele alınır. Ayrıca sosyolojik araştırma yöntemlerine dair bilgiler sunularak, öğrencilerin sosyal olayları bilimsel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri teşvik edilir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere toplumu, sosyal yapıları, kurumları ve bireylerin toplumla olan etkileşimlerini anlamalarını sağlayacak temel sosyolojik kavramları ve teorileri tanıtmaktır. Öğrenciler, sosyolojinin temel ilkelerini, farklı sosyolojik teorileri, sosyal araştırma yöntemlerini ve toplumsal meseleleri analiz edebilme becerisi kazanacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 4 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
Ö2 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | P.8.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyoloji Nedir? |
2 | Sosyolojik Düşünce ve Tarihsel Gelişim |
3 | Temel Sosyolojik Kavramlar |
4 | Sosyal Yapı ve Sosyal Kurumlar |
5 | Sosyalizasyon Süreci |
6 | Sosyal Roller ve Statüler |
7 | Kültür ve Toplum |
8 | Sosyal Kontrol ve Sosyal Düzen |
9 | Sosyal Sapma ve Suç |
10 | Sosyolojik Teoriler: İşlevselcilik |
11 | Sosyolojik Teoriler: Çatışma Teorisi |
12 | Sosyolojik Teoriler: Sembolik Etkileşimcilik |
13 | Sosyal Tabakalaşma ve Sınıf |
14 | Genel Tekrar ve Tartışmalar |
15 | Toplumsal Eşitsizlik ve Yoksulluk |
16 | Irk ve Etnik İlişkiler |
17 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet |
18 | Din Sosyolojisi |
19 | Eğitim Sosyolojisi |
20 | Aile Sosyolojisi |
21 | Şehir Sosyolojisi ve Kentsel Yaşam |
22 | Çevre Sosyolojisi |
23 | Küreselleşme ve Modern Toplumlar |
24 | Toplumsal Hareketler ve Değişim |
25 | Bilim, Teknoloji ve Toplum |
26 | Sosyal Araştırma Yöntemleri |
27 | Sosyal Araştırma Yöntemleri |
28 | Genel Tekrar ve Tartışmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 8. Edisyon, Kırmızı Yayınlar, 2021. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 | P8 |
---|---|---|---|
Ö1 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | 5 | 5 |
Ö2 | Farklı alanlarda yaşanan değişim ve gelişimlerin sebep olduğu hukuki uyuşmazlıkların çözümü için güncel dinamikleri takip etme. | 4 | 4 |