Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00621004 | Genel Felsefe | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Şafak GÜLEÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 3 |
| P11 | Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | P.11.1 | 1 |
| Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. | P.11.2 | 1 |
| Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. | P.11.3 | 1 |
| Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | P.11.4 | 1 |
| Ö5 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | P.11.5 | 1 |
| Ö6 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | P.11.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Felsefe Nedir? |
| 2 | Felsefenin Dalları |
| 3 | Niçin Felsefe? |
| 4 | Felsefi Sorunların Doğası |
| 5 | Felsefe Yapmak/Felsefi Düşünce |
| 6 | Felsefi Düşünce ve Bilimsel Düşünce |
| 7 | Bilgi Felsefesi (Epistemoloji): Bilgi Sorunu |
| 8 | Bilginin Kaynağı, Koşulları |
| 9 | Bilgi, İnanç ve Temellendirme |
| 10 | Doğru/Yanlış |
| 11 | Varlık Felsefesi (Ontoloji). Gerçek Olan Nedir? |
| 12 | Varoluş Üzerine Bulmacalar |
| 13 | Özgür İrade Sorunu |
| 14 | Yaşamın Anlamı Sorunu Değer Felsefesi (Axiology). Değer ve Kaynağı Değerin Neliği Ahlaksal Değerler/Estetik Değerler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Genel Felsefe Christian Wolff PİNHAN YAYINCILIK |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü: | 87 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,90 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 |
|---|---|---|
| Ö1 | Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme. | 3 |
| Ö2 | Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme. | 3 |
| Ö3 | Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. | 4 |
| Ö4 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. | 1 |
| Ö5 | Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme | 2 |
| Ö6 | Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme | 5 |
