Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00621003 | Çocuk Hukuku | 2 | Güz | 3 | 1+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bedia GÜLEŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Bedia GÜLEŞ | H-227 | [email protected] | 7543 | Çarşamba 14.30-16.00 |
Dersin İçeriği
Hukukta çocuğun yeri, uluslararası metinlerde çocuk, çocuğun ehliyeti, işlemleri ve korunması
Dersin Amacı
Hukukta çocuğun yerinin kavranması, çocuğun yararı kavramının hukukî uyuşmazlıklarda gözetilmesi bilincinin öğrenilmesi ve çocuğa uygulanacak özel hükümlerin tespit edilebilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
| P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 4 |
| P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk kavramı ve çocuk haklarının önemi |
| 2 | Türk Hukuku'nda ve uluslararası hukukta çocuğun yeri |
| 3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Sözleşmenin genel ilkeleri |
| 4 | Hukukta çocuk kavramı |
| 5 | Çocuğun hukukî işlem yeteneği |
| 6 | Çocuğun kişilik değerleri ve bunların korunması |
| 7 | Türk Ceza Hukuku'nda Çocuk |
| 8 | Çocuğun nişanlanması |
| 9 | Çocuğun evlenmesi |
| 10 | Evlenmenin yokluğu sebepleri |
| 11 | Evliliğin butlanı sebepleri |
| 12 | Boşanma ve özel boşanma sebepleri |
| 13 | Genel boşanma sebepleri |
| 14 | Ara sınav |
| 15 | Nafaka türleri |
| 16 | İştirak nafakası |
| 17 | Yardım nafakası |
| 18 | Soybağı ve kan bağına dayanan soybağı |
| 19 | Tanıma ve babalık hükmü |
| 20 | Soybağının genel hükümleri |
| 21 | Yapay döllenme ve soybağı |
| 22 | Velayet |
| 23 | Birlikte velayet |
| 24 | Evlat edinme |
| 25 | Evlat edinmenin şartları ve şekli |
| 26 | Evlat edinmenin sonuçları ve kaldırılması |
| 27 | Çocuğun malları |
| 28 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çocuk Hukuku, Ahmet Cemal Ruhi/Hayrunnisa Özdemir, 7. Baskı, İstanbul 2024. |
| Çocuk Hukuku, Emine Akyüz, 9. Baskı, Ankara 2024. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 1 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı hukuk dallarını ilgilendiren bir uyuşmazlığı, bu dallar açısından yorumlayabilme ve aralarındaki bağlantıyı kurabilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | Uyuşmazlıktaki hukuki sorunu ve uygulanacak hukuku tespit edebilme. | - | 4 | - |
| Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | - | - | 4 |
