Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00620003 | İdare Hukuku | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Yücel ÖZDEMİR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Yücel ÖZDEMİR | H-219 | [email protected] | 7667 | Perşembe 11:00-12:30 |
Dersin İçeriği
İdarenin tabi olduğu hukuk, idarenin tanımı, sistemleri, doğumu, gelişimi, özellikleri, kaynakları, idari teşkilat, idari işlem ve eylemler, idarenin faaliyet alanı ve hareket araçları.
Dersin Amacı
İdarenin bütününe hakim olan hukuk kurallarını tanımak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 3 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 3 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 3 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İDARE HUKUKUNA GİRİŞ: KAVRAM, KAYNAK VE UYGULAMA ALANI |
2 | İDARE HUKUKUNA VE İDARİ TEŞKİLATA HÂKİM İLKE VE ESASLAR |
3 | DEVLET VE KAMU TÜZEL KİŞİLERİ, TÜRK İDARİ TEŞKİLATINA GİRİŞ |
4 | MERKEZİ (GENEL) İDARE I-BAŞKENT TEŞKİLATI: |
5 | MERKEZİ (GENEL) İDARE II-TAŞRA TEŞKİLATI: 1. İl, 2. İlçe, 3. Bölge teşkilatları |
6 | I-YER YÖNÜNDEN YYK (KAMU İDARELERİ): |
7 | II-YER YÖNÜNDEN YYK (KAMU İDARELERİ): |
8 | II. HİZMET YÖNÜNDEN YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI: |
9 | KAMU HİZMETİ |
10 | KAMU HİZMETİNİN GÖRÜLÜŞ USULLERİ |
11 | KAMU DÜZENİ VE KOLLUK |
12 | İDARİ İŞLEM 1: Tanım, Özellikler, Tasnif |
13 | İDARİ İŞLEM 2: Düzenleyici işlemler |
14 | Telafi, tekrar,soru çözümü |
15 | İdarenin sorumluluğu |
16 | İdarenin denetlenmesi |
17 | İdarenin yargısal denetimi, idari yargı |
18 | İdarenin yargısal denetimi, idari yargı |
19 | İdarenin yargısal denetimi, idari yargı |
20 | İdarenin yargısal denetimi, idari yargı |
21 | İdari işlemlerle ile ilgili Danıştay kararlarını inceleme |
22 | idari teşkilat ile ilgili Danıştay kararlarını inceleme |
23 | Kollukla ilgili Danıştay kararlarını inceleme |
24 | Kamu görevlileri ile ilgili Danıştay kararlarını inceleme |
25 | Kamu malları ile ilgili Danıştay kararlarını inceleme |
26 | İdarenin Sorumluluğu ile ilgili Danıştay kararlarını inceleme |
27 | İdarenin Denetlenmesi ile ilgili Danıştay Kararlarını inceleme |
28 | İdarenin Denetlenmesi ile ilgili Danıştay Kararlarını inceleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bahtiyar Akyılmaz, Murat Sezginer, Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku |
İdare Hukuku Ana Kaynakları | |
Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri | |
Ramazan Çağlayan, İdare Hukuku Dersleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 3 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 90 | 90 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 240 | ||
Toplam Yük / 30 | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | - | - |
Ö2 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | - | 2 | - |
Ö3 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | - | - | - |