Hukuk
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00620002 | Ceza Hukuku Genel Hükümler | 2 | Güz | 3 | 4+0+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım ve Tartışma, Soru-cevap, Örnek olay incelemesi, Beyin fırtınası, Problem çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ön koşullar bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜLER |
| Yardımcı(lar) | Arş.Gör. İlbilge Selcen PEKER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Dilek GÜLER | H-212 | [email protected] | 7521 | Perşembe 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Suç Genel Teorisi başlığı altında, suçun unsurları, suçun özel görünüş şekilleri, Yaptırım Teorisinde ise cezalar ve güvenlik tedbirleri konuları işlenir. Ayrıca ders kapsamında yurtdışında işlenen suçlarda yetki sorunu, ceza kanunlarının kişi bakımından ve zaman bakımından uygulanma konuları da incelemektedir.
Dersin Amacı
Davranışın ne zaman suç teşkil ettiğini ve suç adı verilen davranış karşılığında uygulanan yaptırımların neler olduğunu ortaya koymaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 4 |
| P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
| P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 5 |
| P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 5 |
| P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 5 |
| P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 3 |
| P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | P.7.1 | 1 |
| Ö3 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
| Ö4 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | P.3.1 | 1 |
| Ö5 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | P.3.3 | |
| Ö6 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | P.4.1 | 1 |
| Ö7 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
| Ö8 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
| Ö9 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | P.6.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ceza Hukukuna Giriş- Kaynaklar ve Yorum Araçları |
| 2 | Kanunilik İlkesi |
| 3 | Türk Ceza Kanununun Zaman Bakımından Uygulama Alanı |
| 4 | Türk Ceza Kanununun Yer Bakımından Uygulama Alanı |
| 5 | Türk Ceza Kanununun Kişi Bakımından Uygulama Alanı ve Geri Verme |
| 6 | Suç Teorisine Giriş ve Tipikliğin Maddi Unsuru Olarak Fiil |
| 7 | İcrai ve İhmali Suçlar |
| 8 | Netice ve Nedensellik Bağı |
| 9 | Objektif İsnadiyet |
| 10 | Fail-Mağdur-Konu-Nitelikli Unsurlar |
| 11 | Tipikliğin Manevi Unsuru Olarak Kast |
| 12 | Tipikliğin Manevi Unsuru Olarak Taksir |
| 13 | Neticesi Sebebiyle Ağırlaşan Suçlar |
| 14 | Hukuka Uygunluk Nedenleri |
| 15 | Hukuka Uygunluk Nedenleri |
| 16 | Kusurluluk |
| 17 | Kusurluluğu Etkileyen Nedenler |
| 18 | Haksızlık Bilinci |
| 19 | Suça Teşebbüs |
| 20 | Gönüllü Vazgeçme ve Etkin Pişmanlık |
| 21 | Suça İştirak- Dolaylı Faillik ve Yan Faillik |
| 22 | Müşterek Faillik |
| 23 | Azmettirme ve Yardım Eden ile Nitelikli Unsurların Ortaklara Geçişi |
| 24 | Suçların İçtimaı |
| 25 | İçtima Şekilleri |
| 26 | Türk Ceza Hukukunda Yaptırım Türleri: Cezalar |
| 27 | Güvenlik Tedbirleri ve Cezanın Belirlenmesi ve Bireyselleştirilmesi |
| 28 | Dava ve Ceza İlişkisini Düşüren Sebepler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Berrin Akbulut, Ceza Hukuku Genel Hükümler, 11.Baskı, Ankara 2024. |
| İzzet Özgenç, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 20. Bası, Ankara 2024. | |
| Veli Özer Özbek/Koray Doğan/Pınar Bacaksız, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, 15. Baskı, 2024. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 4 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 294 | ||
| Toplam Yük / 30 | 9,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Hukuki sorunun çözümü ilişkin etkin araştırma yapabilme. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Uyuşmazlıkla ilgili doktrindeki görüşleri araştırıp tespit edebilme, uyuşmazlığın çözümünde ilgili görüşlerden yararlanma. | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Ulusal ve uluslararası hukuk hakkında temel düzeyde yeterliliğe sahip olma. | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö6 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö7 | Hukuk mesleklerinin temel ahlak felsefesini kavrayabilme. | - | - | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö8 | Hukuki sorunların çözümüne varabilmek için araştırma kaynaklarının neler olduğunu bilme. | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö9 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
