Hukuk
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Hukuk Fakültesi
Hukuk Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00610005 | Genel Hukuk Tarihi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Yücel ÖZDEMİR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Yücel ÖZDEMİR | H-219 | [email protected] | 7667 | Perşembe 11:00-12:30 |
Dersin İçeriği
Roma Hukuku ve onun kaynakları arasında yer alması hasebiyle kadîm Grek hukuku konusunda Hukuk Fakültesi ders programında yer alan Roma Hukuku dersinde bilgi verildiğinden,; bu derste, Roma ve Yunan öncesi kadîm dönemlerde başka coğrafya ve medeniyetlerde hukukun seyri konusunda bilgi verilmektedir
Dersin Amacı
Bir konu, ancak, tarihî arka planı ve evrimsel gelişimi içinde sunulursa yeterince kavranabilir ve anlaşılabilir. İşte bu ders hukuk disiplininin anlaşılması bakımından bu gerekliliği yerine getirmeye çalışmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukuk bilimine ve bunun çeşitli alt dallarına ait başlıca kavram, ilke, kurum ve yaklaşımları açıklar ve bunlar arasındaki bağlantıları kurar. | 5 |
P7 | Hukuki sorunlar hakkında bilimsel ve mesleki araştırmalar yapabilmek için gerekli olan yöntem, araç ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
P2 | Hukuk metodolojisini ve yorum yöntemlerini kavrar; bu sayede hukuk uygulamasında karşılaşılabilecek somut olaylardaki hukuki sorunları ve bunların çözümlerini tanımlama becerisini edinir. | 4 |
P3 | Hukuksal problemleri, hukuk normlarından, mahkeme kararlarından ve doktrindeki görüşlerden yararlanarak çözüme kavuşturma becerisini edinir. | 3 |
P4 | Hukukun ulusal ve uluslararası düzeyde oluşumuna ve uygulanmasına yönelik eleştirel bir bakışa ve değerlendirme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
P8 | Yaşam boyu öğrenme gereksiniminin farkına varır. | 3 |
P5 | Demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü, laiklik ve sosyal devlet gibi temel kavramların tarihsel gelişimi ve bu kavramların güncel anlam ve işlevleri hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
P6 | Hukuk mesleklerinin icrasında dürüstlüğün, hakkaniyete ve etik ilkelere uygun davranışın önemi ve gereği hakkında farkındalık sahibi olur. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | P.8.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Genel Hukuk Tarihine giriş |
2 | Genel Hukuk Tarihine giriş |
3 | Genel Hukuk Tarihine giriş |
4 | Sumer ve Akkad'da hukuk |
5 | Sumer ve Akkad'da hukuk |
6 | Sumer ve Akkad'da hukuk |
7 | Bâbil'de hukuk |
8 | Bâbil'de hukuk |
9 | Assur'da hukuk |
10 | Assur'da hukuk |
11 | Hitit'de Hukuk |
12 | Hitit'de Hukuk |
13 | Kadîm Mısır'da hukuk |
14 | Kadîm Mısır'da hukuk |
15 | ara tatil |
16 | İbranilerde Hukuk |
17 | İbranilerde Hukuk |
18 | İbranilerde Hukuk |
19 | İbranilerde Hukuk |
20 | Kadîm İran'da hukuk |
21 | Kadîm İran'da hukuk |
22 | Kadîm Hint'te hukuk |
23 | Kadîm Hint'te hukuk |
24 | Kadîm Hint'te hukuk |
25 | Kadîm Çinde hukuk |
26 | Kadîm Çinde hukuk |
27 | Kadîm Çinde hukuk |
28 | Çeşitli Coğrafyalarda hukukun gelişiminde ortak noktalar İşlenen konuların genel bir tekrarı ve değerlendirmeler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | MAMUD ESAD Efendi; Tarih-i İlm-i Hukuk. Yetkin Yayınları, Ankara 2012. |
Prof. Dr. Ekrem Buğra EKİNCİ; Hukukun Serüveni. Arı Sanat Yayınları, İstanbul 2011 | |
Prof. Dr. İbrahim Erol KOZAK; Kadîm Dönemler Genel Hukuk Tarihi.Palet Yayınları, Konya 2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 58 | 2 | 116 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P8 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Kamu hukuku, özel hukuk ve karma hukuk dallarının farklarını kavrayabilme. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Hukuki yorum yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | - | - | - | - |
Ö3 | Hukukun temel ilkelerinin neler olduğunu ve anlamlarını kavrama. | - | - | - | - |
Ö4 | Hukuk normlarında yapılan değişiklikleri takip etme bilincine sahip olma. | - | - | - | - |