Your transaction is in progress.
Please Wait...
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Programme of Industrial Engineering
Course Details
Course Code Course Name Year Period Semester T+A+L Credit ECTS
99900005 Turkish Language II 1 Spring 2 2+0+0 2 2
Course Type Compulsory
Course Cycle Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6)
Course Language Turkish
Methods and Techniques -
Mode of Delivery Face to Face
Prerequisites -
Coordinator Prof. Murat DARÇIN
Instructor(s) Lect. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ
Instructor Assistant(s) -
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses
Specialization / Field Courses
Support Courses
Transferable Skills Courses
Humanities, Communication and Management Skills Courses X
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Program Learning Outcomes Level
P8 Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself 5
Course Learning Outcomes
Upon the successful completion of this course, students will be able to:
No Learning Outcomes Outcome Relationship Measurement Method **
O1 Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilir. P.8.27 1
O2 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilir. P.8.28 1
O3 Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilir. P.8.29 1
O4 Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilir. P.8.30 1
O5 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilir. P.8.31 1
O6 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme P.8.32 1
** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7
Weekly Detailed Course Contents
Week Topics
1 Kelime bilgisi
2 Kelime bilgisi
3 Cümle bilgisi
4 Cümle bilgisi
5 Sözlü kompozisyon
6 Sözlü kompozisyon
7 Sözlü kompozisyon
8 Ara sınav
9 Yazılı kompozisyon
10 Yazılı kompozisyon
11 Yazılı kompozisyon
12 Bilimsel araştırma yöntemleri
13 Bilimsel araştırma yöntemleri
14 Bilimsel araştırma yöntemleri
15 Final sınavına hazırlık
Textbook or Material
Resources Çotuksöken, Yusuf , Yüksekokullar ve Meslek Yüksekokulları için Türk Dili Dersleri 2, İstanbul: Papatya Yayınları, 2008.
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Attendance - -
Laboratory - -
Practice - -
Field Study - -
Course Specific Internship (If Any) - -
Homework - -
Presentation - -
Projects - -
Seminar - -
Quiz - -
Listening - -
Midterms 1 40 (%)
Final Exam 1 60 (%)
Total 100 (%)
ECTS / Working Load Table
Quantity Duration Total Work Load
Course Week Number and Time 14 2 28
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) 14 1 14
Midterms 1 8 8
Quiz 0 0 0
Homework 0 0 0
Practice 0 0 0
Laboratory 0 0 0
Project 0 0 0
Workshop 0 0 0
Presentation/Seminar Preparation 0 0 0
Fieldwork 0 0 0
Final Exam 1 10 10
Other 0 0 0
Total Work Load: 60
Total Work Load / 30 2
Course ECTS Credits: 2
Course - Learning Outcomes Matrix
Relationship Levels
Lowest Low Medium High Highest
1 2 3 4 5
# Learning Outcomes P8
O1 Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilir. 5
O2 Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilir. 5
O3 Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilir. 5
O4 Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilir. 5
O5 Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilir. 5
O6 Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme 5