Industrial Engineering
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Programme of Industrial Engineering
Course Details
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Programme of Industrial Engineering
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900005 | Turkish Language II | 1 | Spring | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Course Type | Compulsory |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | Prof. Murat DARÇIN |
| Instructor(s) | Lect. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ |
| Instructor Assistant(s) | - |
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses | X |
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|
| P8 | Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself | 5 |
Course Learning Outcomes
| Upon the successful completion of this course, students will be able to: | |||
|---|---|---|---|
| No | Learning Outcomes | Outcome Relationship | Measurement Method ** |
| O1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilir. | P.8.27 | 1 |
| O2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilir. | P.8.28 | 1 |
| O3 | Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilir. | P.8.29 | 1 |
| O4 | Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilir. | P.8.30 | 1 |
| O5 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilir. | P.8.31 | 1 |
| O6 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme | P.8.32 | 1 |
| ** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7 | |||
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Kelime bilgisi |
| 2 | Kelime bilgisi |
| 3 | Cümle bilgisi |
| 4 | Cümle bilgisi |
| 5 | Sözlü kompozisyon |
| 6 | Sözlü kompozisyon |
| 7 | Sözlü kompozisyon |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Yazılı kompozisyon |
| 10 | Yazılı kompozisyon |
| 11 | Yazılı kompozisyon |
| 12 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
| 13 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
| 14 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
| 15 | Final sınavına hazırlık |
Textbook or Material
| Resources | Çotuksöken, Yusuf , Yüksekokullar ve Meslek Yüksekokulları için Türk Dili Dersleri 2, İstanbul: Papatya Yayınları, 2008. |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Attendance | - | - |
| Laboratory | - | - |
| Practice | - | - |
| Field Study | - | - |
| Course Specific Internship (If Any) | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Projects | - | - |
| Seminar | - | - |
| Quiz | - | - |
| Listening | - | - |
| Midterms | 1 | 40 (%) |
| Final Exam | 1 | 60 (%) |
| Total | 100 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 14 | 2 | 28 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 14 | 1 | 14 |
| Midterms | 1 | 8 | 8 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 1 | 10 | 10 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 60 | ||
| Total Work Load / 30 | 2 | ||
| Course ECTS Credits: | 2 | ||
Course - Learning Outcomes Matrix
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Learning Outcomes | P8 |
|---|---|---|
| O1 | Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilir. | 5 |
| O2 | Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilir. | 5 |
| O3 | Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilir. | 5 |
| O4 | Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilir. | 5 |
| O5 | Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilir. | 5 |
| O6 | Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme | 5 |
