Industrial Engineering
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Programme of Industrial Engineering
Course Details
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Programme of Industrial Engineering
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99601008 | Change and Process Management | 3 | Autumn | 5 | 3+0+0 | 0 | 5 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | Prof. Murat DARÇIN |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Process improvement, capability analysis, process capability indices, fuzzy logic and fuzzy process capability analysis, value stream mapping
Objectives of the Course
To gain effective techniques and current developments in the field of process management and improvement.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | X |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Relationships between Course Learning Outcomes and Program Outcomes
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|
| P2 | Ability to identify, formulate and solve complex Industrial Engineering problems; Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose | 5 |
Course Learning Outcomes
| Upon the successful completion of this course, students will be able to: | |||
|---|---|---|---|
| No | Learning Outcomes | Outcome Relationship | Measurement Method ** |
| O1 | Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar. | P.2.127 | 1 |
| O2 | Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder. | P.2.128 | 1 |
| O3 | Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir | P.2.129 | 1 |
| O4 | Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular. | P.2.130 | 1 |
| O5 | Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler. | P.2.131 | 1 |
| ** Written Exam: 1, Oral Exam: 2, Homework: 3, Lab./Exam: 4, Seminar/Presentation: 5, Term Paper: 6, Application: 7 | |||
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | Introduction |
| 2 | Concept of Change, Scope and Basic Dimensions |
| 3 | Reasons for Change |
| 4 | Types of Change |
| 5 | Change Model and Process |
| 6 | Elimination of Resistance to Change |
| 7 | Main Techniques Used in Organizational Development and Planned Change |
| 8 | Midterm |
| 9 | Definition and nature of organizational development |
| 10 | Major Features of Organizational Development |
| 11 | Main Objectives of Organizational Development |
| 12 | Basic Elements of Organizational Development |
| 13 | Organizational Development Process |
| 14 | Conditions of Success and Failure of Organizational Development |
| 15 | Final Sınavına hazırlık |
Textbook or Material
| Resources | Narayan, V.K., "Managing Technology & Innovation for Competitive Advantage,"Prentice Hall, 2001 |
| Narayan, V.K., "Managing Technology & Innovation for Competitive Advantage,"Prentice Hall, 2001 | |
| Narayan, V.K., "Managing Technology & Innovation for Competitive Advantage,"Prentice Hall, 2001 |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Attendance | - | - |
| Laboratory | - | - |
| Practice | - | - |
| Field Study | - | - |
| Course Specific Internship (If Any) | - | - |
| Homework | - | - |
| Presentation | - | - |
| Projects | - | - |
| Seminar | - | - |
| Quiz | - | - |
| Listening | - | - |
| Midterms | 1 | 40 (%) |
| Final Exam | 1 | 60 (%) |
| Total | 100 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 14 | 3 | 42 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 14 | 3 | 42 |
| Midterms | 1 | 30 | 30 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 1 | 36 | 36 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 150 | ||
| Total Work Load / 30 | 5 | ||
| Course ECTS Credits: | 5 | ||
Course - Learning Outcomes Matrix
| Relationship Levels | ||||
| Lowest | Low | Medium | High | Highest |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Learning Outcomes | P2 |
|---|---|---|
| O1 | Değişim yönetimi kavramını, önemini, amaçlarını tanımlar. | 5 |
| O2 | Örgütsel değişim kavramını, türlerini ve örgütleri değişime iten faktörleri analiz eder. | 5 |
| O3 | Planlı değişim ve oluşturmacı değişim yaklaşımlarını, özelliklerini, dayandığı kuramları, modellerini ve başarı koşullarını değerlendirir | 5 |
| O4 | Bir değişim ajanı olarak, örgütlerdeki sorunları tahlil edip uygun araçları belirler ve uygular. | 5 |
| O5 | Değişime direnç ve değişime yatkınlık kavramlarını tanımlar, değişime direncin azaltılması ve yatkınlığın artırılması için yapılması gerekenleri belirler. | 5 |
