Interdisciplinary Family Counseling Thesis Master
Course Details

KTO KARATAY UNIVERSITY
Graduate Education Institute
Programme of Interdisciplinary Family Counseling Thesis Master
Course Details
Graduate Education Institute
Programme of Interdisciplinary Family Counseling Thesis Master
Course Details

| Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211110 | Effective Communication in the Family | 1 | Spring | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Course Type | Elective |
| Course Cycle | Master's (Second Cycle) (TQF-HE: Level 7 / QF-EHEA: Level 2 / EQF-LLL: Level 7) |
| Course Language | Turkish |
| Methods and Techniques | - |
| Mode of Delivery | Face to Face |
| Prerequisites | - |
| Coordinator | - |
| Instructor(s) | - |
| Instructor Assistant(s) | - |
Course Content
Aile danışmanlığında etkin iletişim ve iletişim engelleri kavramını tanıma, çocuğun gelişiminde iletişimin önemini bilme, çocuk-ebeveyn ve eş ilişkisinde etkin iletişimi tanıma, etkin iletişimi destekleyici ilke, yöntem ve teknikleri bilme
Objectives of the Course
İletişimin temel kavramları, iletişimin etki alanları, iletişim engellerinin tanıtılması, çocuk-ebeveyn ve eş ilişkisini destekleyici iletişim yöntemlerini tanıma, aile içi etkin iletişimi değerlendirmeyi içermektedir.
Contribution of the Course to Field Teaching
| Basic Vocational Courses | |
| Specialization / Field Courses | |
| Support Courses | |
| Transferable Skills Courses | |
| Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
| Week | Topics |
|---|---|
| 1 | İletişim süreci ve öğeleri |
| 2 | Aile içi etkin iletişimin amaç, önem, fonksiyon ve temel özellikleri |
| 3 | İletişimin sınıflandırılması ve aile içi iletişime etkileri |
| 4 | Kullanılan kodlara göre iletişim türleri ve aile içi etkin iletişime yansımaları (sözlü, yazılı, sözsüz) |
| 5 | Etkili konuşma ilkeleri ve yöntemleri |
| 6 | Ailede güçlü etkileşim ortamı |
| 7 | Aile içi iletişimde iletişim engelleri |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Anne çocuk etkili iletişimi nasıl olmalı |
| 10 | Baba Çocuk etkili iletişimi nasıl olmalı |
| 11 | Aile içi iletişim ve etkileşimi güçlendirecek beceriler ve etkinlikler |
| 12 | Aile içi iletişim sorunlarının tanılanması, |
| 13 | Aile içi iletişim sorunlarının çözümü, |
| 14 | Final sınavı |
Evaluation Method and Passing Criteria
| In-Term Studies | Quantity | Percentage |
|---|---|---|
| Attendance | - | - |
| Homework | - | - |
| Projects | - | - |
| Midterms | - | - |
| Final Exam | - | - |
| Total | 0 (%) | |
ECTS / Working Load Table
| Quantity | Duration | Total Work Load | |
|---|---|---|---|
| Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
| Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
| Midterms | 0 | 0 | 0 |
| Quiz | 0 | 0 | 0 |
| Homework | 0 | 0 | 0 |
| Practice | 0 | 0 | 0 |
| Laboratory | 0 | 0 | 0 |
| Project | 0 | 0 | 0 |
| Workshop | 0 | 0 | 0 |
| Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
| Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
| Final Exam | 0 | 0 | 0 |
| Other | 0 | 0 | 0 |
| Total Work Load: | 0 | ||
| Total Work Load / 30 | 0 | ||
| Course ECTS Credits: | 0 | ||
