Sociology
Course Details
KTO KARATAY UNIVERSITY
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Sociology
Course Details
Faculty of Social and Human Sciences
Programme of Sociology
Course Details
Course Code | Course Name | Year | Period | Semester | T+A+L | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS211 | Historical of Civilizations | 2 | Autumn | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Course Type | Compulsory |
Course Cycle | Bachelor's (First Cycle) (TQF-HE: Level 6 / QF-EHEA: Level 1 / EQF-LLL: Level 6) |
Course Language | Turkish |
Methods and Techniques | discussion, |
Mode of Delivery | Face to Face |
Prerequisites | - |
Coordinator | - |
Instructor(s) | Asst. Prof. Döne AYHAN |
Instructor Assistant(s) | - |
Course Instructor(s)
Name and Surname | Room | E-Mail Address | Internal | Meeting Hours |
---|---|---|---|---|
Asst. Prof. Döne AYHAN | C BLOK-231 | [email protected] | 7611 | Wednesday 14.00 |
Course Content
İlk medeniyetlerin ortaya çıktığı dönemden günümüze insanlığın kat ettiği yoldaki dönemeçler, sapılan tali yollar, rücû edilen asıllar, medeniyet tasavvurunu yönlendiren önemli dini, teknolojik, ekonomik, kültürel, sosyal ve siyasal gelişmeler ve modern toplumun oluşmasında etkili olan süreçler ve dinamikler dersin içeriğini oluşturmaktadır İlk medeniyetlerin ortaya çıktığı dönemden günümüze insanlığın kat ettiği yoldaki dönemeçler, sapılan tali yollar, rücû edilen asıllar, medeniyet tasavvurunu yönlendiren önemli dini, teknolojik, ekonomik, kültürel, sosyal ve siyasal gelişmeler ve modern toplumun oluşmasında etkili olan süreçler ve dinamikler dersin içeriğini oluşturmaktadır İlk medeniyetlerin ortaya çıktığı dönemden günümüze insanlığın kat ettiği yoldaki dönemeçler, sapılan tali yollar, rücû edilen asıllar, medeniyet tasavvurunu yönlendiren önemli dini, teknolojik, ekonomik, kültürel, sosyal ve siyasal gelişmeler ve modern toplumun oluşmasında etkili olan süreçler ve dinamikler dersin içeriğini oluşturmaktadır
Objectives of the Course
The purpose of this course is to develop the ability to analyze today where we stand now as humanity, concept of civilization and history, geography, economy, politics etc. as the last ring of the chain of interaction, transformation and alteration.
Contribution of the Course to Field Teaching
Basic Vocational Courses | |
Specialization / Field Courses | |
Support Courses | |
Transferable Skills Courses | |
Humanities, Communication and Management Skills Courses |
Weekly Detailed Course Contents
Week | Topics |
---|---|
1 | Medeniyet nedir? Medeniyetin Doğuşuna Etki Eden Faktörler |
2 | Anadolu ve Çevresinde Kurulan Medeniyetler |
3 | Anadolu ve Çevresinde Kurulan Medeniyetler |
4 | Hıristiyanlık ve Avrupa'da Skolastik Felsefe |
5 | İslamiyetin Doğuşu, Yayılışı ve İslam Medeniyeti |
6 | Yeniçağda Teknolojik Dönüşümler, Keşifler ve Sömürgecilik: Asya, Afrika ve Amerika |
7 | Ara Sınav |
8 | Rönesans ve Reform: Modern Avrupa'nın Toplumsal ve Kültürel Biçimlenişi |
9 | Aydınlanma Çağı Kültür ve Medeniyeti |
10 | Devrimler Zamanı: Fransız Devrimi Nedenleri ve Sonuçları |
11 | Sanayi Devrimi Nedenleri ve Sonuçları |
12 | Rusya ve Batı: Devrimler ve İdeoloji |
13 | 21. Yüzyılı Doğru: Medeniyetler Kaynaşması mı yoksa Medeniyetler Çatışması mı? |
14 | Genel Değerlendirme |
Textbook or Material
Resources | Braudel, Fernand (2000). Uygarlığın Grameri. Çev: Mehmet Ali Kılıçbay, İmge Kitapevi, İstanbul. |
Evaluation Method and Passing Criteria
In-Term Studies | Quantity | Percentage |
---|---|---|
Attendance | - | - |
Practice | - | - |
Homework | - | - |
Presentation | - | - |
Midterms | - | - |
Final Exam | - | - |
Total | 0 (%) |
ECTS / Working Load Table
Quantity | Duration | Total Work Load | |
---|---|---|---|
Course Week Number and Time | 0 | 0 | 0 |
Out-of-Class Study Time (Pre-study, Library, Reinforcement) | 0 | 0 | 0 |
Midterms | 0 | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Homework | 0 | 0 | 0 |
Practice | 0 | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 | 0 |
Workshop | 0 | 0 | 0 |
Presentation/Seminar Preparation | 0 | 0 | 0 |
Fieldwork | 0 | 0 | 0 |
Final Exam | 0 | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 | 0 |
Total Work Load: | 0 | ||
Total Work Load / 30 | 0 | ||
Course ECTS Credits: | 0 |