Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99301018 | Eğitim Psikolojisi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep GÜLTEKİN AHÇI |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişim ilkeleri ve alanları, Bedensel ve Psikomotor gelişim, Psikoseksüel gelişim, Psikososyal gelişim, Dil Gelişimi, Bilişsel gelişim, Moral gelişim, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Klasik koşullanma, Bitişiklik ve Bağlaşım Kuramı, Edimsel Koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme ve Nörofizyolojik kuram, Güdülenme, Gestalt Kuramı
Dersin Amacı
Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişim ilkeleri ve alanları, Bedensel ve Psikomotor gelişim, Psikoseksüel gelişim, Psikososyal gelişim, Dil Gelişimi, Bilişsel gelişim, Moral gelişim, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Klasik koşullanma, Bitişiklik ve Bağlaşım Kuramı, Edimsel Koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme ve Nörofizyolojik kuram, Güdülenme, Gestalt Kuramı
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Temel kavramlar, gelişim psikolojisi alanları, |
| 2 | Gelişim ilkeleri |
| 3 | Gelişimi etkileyen faktörler |
| 4 | Gelişim kuramları |
| 5 | Gelişim alan-dönemleri |
| 6 | Gelişim alan-dönemleri |
| 7 | Gelişim alan-dönemleri |
| 8 | Vize sınavı |
| 9 | Öğrenme kuramları |
| 10 | Öğrenme kuramları |
| 11 | Öğrenme kuramları |
| 12 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
| 13 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Davies, G. ve Beech, A. (2012). Educational psychology: Crime, justice, law and interventions (2. baskı). UK: Blackwell. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
