Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300008 | Hukuka Giriş | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Teorik bilgilerin yanı sıra uygulamada karşılaşılabilecek durumlar paylaşılmaktadır. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yücel ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yücel ÖZDEMİR | H-214 | [email protected] | 7667 |
Dersin İçeriği
Hukuk kurallarının özellikleri ve diğer sosyal düzen kurallardan ayırımı; çağdaş hukuk sistemleri, hukukta derleme hareketi ve Türk Hukuku'nun derlenmesi; yaptırım ve çeşitleri, kamu hukuku, özel hukuk, karma hukuk dalları ve alt ayrımları; Türk pozitif hukuku ve sorunları, hukukun çeşitli açılardan uygulanması; hak, hak sahipliği ve ehliyet kavramları; sorumluluk ve sorumluluğun işletilmesi gibi belli başlı konulardan oluşmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere hukukun temel kavram ve kurumlarını tanıtmak ve hem güncel yaşamda hem de almakta mesleki yaşamlarının çeşitli yerlerinde karşılaşacakları hukuki kavramların içeriği hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 1 |
| P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 1 |
| P4 | Psikoloji alanında yapılan bilimsel çalışmalarda kullanılan araştırma teknikleri ve istatistiksel analiz becerilerine sahiptir. Alandaki ilgili istatistik programlarını (SPSS, AMOS, LİSREL vb.) kullanımına hakimdir. | 1 |
| P5 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. | 1 |
| P6 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. | 1 |
| P7 | Mesleki konulara ait saha uygulamalarını yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer vb. etkinlikler ile destekler. | 3 |
| P8 | Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım (grup içi, gruplar arası) çalışmalarında yer alma, liderlik etme becerilerine sahiptir. | 3 |
| P9 | Psikoloji ile ilgili güncel medyada yer alan bilgileri, kültürler arası yazınları eleştirel düşünme ve yaratıcı okuryazarlık becerisiyle analiz ve sentez eder. | 2 |
| P10 | Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. | 1 |
| P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 4 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. | P.3.2 | 1 |
| Ö3 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. | P.5.2 | 1 |
| Ö4 | Mesleki konulara ait saha uygulamalarını anlar ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini kavrar. | P.7.1 | 1 |
| Ö5 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | P.10.1 | 1 |
| Ö6 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.13.1 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Toplum Yaşamı ve Toplum Düzeni, Toplumsal Düzen Kuralları |
| 2 | Hukuk Kavramı, Hukukun Amacı, Başlıca Hukuk Sistemleri |
| 3 | Hukuk Kurallarının Nitelikleri, Yer, Zaman ve Anlam Bakımından Uygulama Alanı |
| 4 | Hukuk Kurallarının Yaptırımı, Yaptırım Türleri |
| 5 | Hukukun Kaynağı Kavramı, Yürürlükteki Hukuk Kaynakları, Yardımcı Kaynaklar |
| 6 | Özel Hukuk ve Kamu Hukuku Ayrımı, Özel ve Kamu Hukuku Dalları |
| 7 | Özel Hukuk Dalları (Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku, Milletlerarası Özel Hukuk) |
| 8 | Kamu Hukuku Dalları (Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Ceza Hukuku, Sosyal Güvenlik Hukuku) |
| 9 | Karma Hukuk Dalları (Medeni Usul Hukuku, İş Hukuku) |
| 10 | Hak Kavramı, Hakkın Türleri, Hakkın Kazanılması ve Kaybı |
| 11 | Hakların Kazanılmasında İyiniyetin Korunması İlkesi, Dürüstlük İlkesi, Hakların Korunması |
| 12 | Hukuki Olaylar, Eylemler ve İşlemler |
| 13 | Yargılama Faaliyetleri, Adli Yargı |
| 14 | İdari Yargı, Anayasa Yargısı, Uyuşmazlık Yargısı, Hesap Yargısı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hukuka Giriş-Haluk Hadi Sümer-Ankara 2024 |
| Hukuka Giriş-Kemal Gözler-Bursa 2024. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 42 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P5 | P7 | P10 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | 2 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Bilgiyi sorgulama ve analiz etme becerilerini kullanarak bilimsel ve güncel gelişmeleri sorgular. | - | 3 | - | - | - | - |
| Ö3 | Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Mesleki konulara ait saha uygulamalarını anlar ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini kavrar. | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | - | - | - | - | 3 | - |
| Ö6 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | - |
