İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03181027 Birey ve Özel Eğitim 4 Bahar 8 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Yusuf GÜREL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Yusuf GÜREL C-123 [email protected] 7320
Dersin İçeriği
Zihinsel Engellilik Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi, Zihinsel Engelilik Nedir? Zihinsel Engelliliğin Nedenleri Nelerdir ?, Zihinsel Engelli Bireylerin Gelişim Özellikleri :Bilişsel,Sosyal,Duygusal,Bedensel,Dil,Kişilik, İş ve Meslek Gelişim Özellikleri, Zihinsel Engelliliğin Tanılanması : Tanıyı Kim Koyar ? : Tıbbi Tanılama ve Eğitsel Tanılama Süreçleri Nasıl İşler? Zihinsel Engelli Bireyler İçin Sınıf ve Eğitim, Zihinsel Engelli Bireyler İçin Uygulanan Eğitimsel ve Öğretimsel Müdahalelere Kısa Bir Bakış, Zihinsel Engelli Bireyler ve Kaynaştırma, Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitiminde Kullanılan Eğitimsel Araçlar, Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitiminde Kullanılan Yöntemler, Zihinsel Engelli Bireylere Öğretmen Olma: Rol Oynama Uygulama Çalışması, Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitim Aldığı Sınıflara Bir Örnek: Video İle Sınıf Ortamı İzleme ve Tartışma, Zihinsel Engelliliğe Eşlik Edebilen Özel Durumlar: Otizm, Down Sendromu, Zihinsel Engellilik İle İlgili Bir Film Gösterimi ve Tartışma
Dersin Amacı
Öğrenci, zihin engelli çocukların özelliklerini ifade eder. Zihin engelli öğrencilere uygun eğitim ortamlarını karşılaştırır, uygun ortamları tasarlar ve değerlendirir. İletişim kurma yollarını uygulamalı olarak tartışır ve örnek uygulamalar ile geliştirir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. 3
P11 Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. 3
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. P.10.1 1
Ö2 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. P.10.2 1
Ö3 Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. P.11.1 1
Ö4 Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. P.11.2 1
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.13.4 1
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.13.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Özel Eğitimin temel esasları: tanım ve değerlendirme
3 Özel eğitimde çalışanların önemi
4 Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar: Türkiye'deki sosyal politiklar
5 Mental Retardasyonlu çocuklar
6 Mental Retardasyonlu çocuklar
7 Otizm spektrum bozukluğu
8 Otizm spektrum bozukluğu
9 İşitme kaybı olan çocuklar
10 Görme kaybı olan çocuklar
11 Öğrenme bozukluğu olan çocuklar
12 Davranış ve uyum problemi olan çocuklar
13 Dil ve iletişim bozukluğu olan çocuklar
14 Üstün zekalı çocuklar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Demirkıran A. V., Kulaksızoğlu A., Aydın A., Korkmaz B. , Madi B. , Uyanık Balat, G., Kınal, G., Yaycı, L. , Yukay Yüksel, M. , Eracar, N. , Taymaz Sarı O. , Şahsuvaroğlu, T. , Korkmazlar, Ü. , Güven, Y., Farklı Gelişen Çocuklar, Nobel Yayınları 2016 Özbey, Ç. Özel Çocuklarla Terapi Yöntemleri, İnkılap Yayınevi, 2009 Kaner, S., H. Diken, S, Bayraklı, H., Çelik, S. Türkiye'de Özel Eğitim Alanında Geliştirilen ve Uyarlanan Ölçme Araçları Maya Akademi, 2012
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 124
Toplam Yük / 30 4,13
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11 P13
Ö1 Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. - - -
Ö2 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. - - -
Ö3 Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. - - -
Ö4 Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. - - -
Ö5 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - -
Ö6 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - -