Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03181027 | Birey ve Özel Eğitim | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Yusuf GÜREL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Yusuf GÜREL | C-123 | [email protected] | 7320 |
Dersin İçeriği
Zihinsel Engellilik Kavramının Dünya'daki ve Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi, Zihinsel Engelilik Nedir? Zihinsel Engelliliğin Nedenleri Nelerdir ?, Zihinsel Engelli Bireylerin Gelişim Özellikleri :Bilişsel,Sosyal,Duygusal,Bedensel,Dil,Kişilik, İş ve Meslek Gelişim Özellikleri, Zihinsel Engelliliğin Tanılanması : Tanıyı Kim Koyar ? : Tıbbi Tanılama ve Eğitsel Tanılama Süreçleri Nasıl İşler? Zihinsel Engelli Bireyler İçin Sınıf ve Eğitim, Zihinsel Engelli Bireyler İçin Uygulanan Eğitimsel ve Öğretimsel Müdahalelere Kısa Bir Bakış, Zihinsel Engelli Bireyler ve Kaynaştırma, Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitiminde Kullanılan Eğitimsel Araçlar, Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitiminde Kullanılan Yöntemler, Zihinsel Engelli Bireylere Öğretmen Olma: Rol Oynama Uygulama Çalışması, Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitim Aldığı Sınıflara Bir Örnek: Video İle Sınıf Ortamı İzleme ve Tartışma, Zihinsel Engelliliğe Eşlik Edebilen Özel Durumlar: Otizm, Down Sendromu, Zihinsel Engellilik İle İlgili Bir Film Gösterimi ve Tartışma
Dersin Amacı
Öğrenci, zihin engelli çocukların özelliklerini ifade eder. Zihin engelli öğrencilere uygun eğitim ortamlarını karşılaştırır, uygun ortamları tasarlar ve değerlendirir. İletişim kurma yollarını uygulamalı olarak tartışır ve örnek uygulamalar ile geliştirir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | P.10.1 | 1 |
| Ö2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. | P.10.2 | 1 |
| Ö3 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | P.11.1 | 1 |
| Ö4 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | P.11.2 | 1 |
| Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.13.4 | 1 |
| Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.13.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Özel Eğitimin temel esasları: tanım ve değerlendirme |
| 3 | Özel eğitimde çalışanların önemi |
| 4 | Özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar: Türkiye'deki sosyal politiklar |
| 5 | Mental Retardasyonlu çocuklar |
| 6 | Mental Retardasyonlu çocuklar |
| 7 | Otizm spektrum bozukluğu |
| 8 | Otizm spektrum bozukluğu |
| 9 | İşitme kaybı olan çocuklar |
| 10 | Görme kaybı olan çocuklar |
| 11 | Öğrenme bozukluğu olan çocuklar |
| 12 | Davranış ve uyum problemi olan çocuklar |
| 13 | Dil ve iletişim bozukluğu olan çocuklar |
| 14 | Üstün zekalı çocuklar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Demirkıran A. V., Kulaksızoğlu A., Aydın A., Korkmaz B. , Madi B. , Uyanık Balat, G., Kınal, G., Yaycı, L. , Yukay Yüksel, M. , Eracar, N. , Taymaz Sarı O. , Şahsuvaroğlu, T. , Korkmazlar, Ü. , Güven, Y., Farklı Gelişen Çocuklar, Nobel Yayınları 2016 Özbey, Ç. Özel Çocuklarla Terapi Yöntemleri, İnkılap Yayınevi, 2009 Kaner, S., H. Diken, S, Bayraklı, H., Çelik, S. Türkiye'de Özel Eğitim Alanında Geliştirilen ve Uyarlanan Ölçme Araçları Maya Akademi, 2012 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. | - | - | - |
| Ö2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. | - | - | - |
| Ö3 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | - | - | - |
| Ö4 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | - | - | - |
| Ö5 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - |
| Ö6 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - |
