Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03171021 | Sanat Terapi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sanat eğitmenleri olarak terapik anlamda müdahale etmeden ve kişiyi yönlendirmeden rahatlamasını sağlayabilirler.
Dersin Amacı
Bu ders, sanat terapi alanındaki temel öğelere, teorik destek konular ile tarihi köklerini ve alana giriş niteliğindeki tanımlama ve kavramları öğrencilere tanıtır. Bu ders sanat terapistinin ne yapacağını, nerede çalışacağını, davranışların sanat eserine nasıl yansıtılacağı ve psikolojik değişimleri, çeşitli psikolojik yaklaşım kavramlarıyla açıklamaya çalışır. Öğrenciler sanat terapi müdahalelerini ilk elden deneyim kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım (grup içi, gruplar arası) çalışmalarında yer alma, liderlik etme becerilerine sahiptir. | 5 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. | P.8.2 | 1 |
| Ö2 | Grup içi ve gruplar arası işbirliği fırsatlarını kullanır. | P.8.3 | 1 |
| Ö3 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | P.13.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sanat Terapi Nedir? |
| 2 | Sanat Terapinin Tarihi |
| 3 | Sanat Terapinin Tarihi |
| 4 | Sanat Terapi Nasıl İşler? |
| 5 | Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat |
| 6 | Ara Sınav |
| 7 | Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat |
| 8 | Sanat Terapistlerinin Hizmetleri |
| 9 | Sanat Terapiyi Gruplara Uygulama |
| 10 | Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar |
| 11 | Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar |
| 12 | Sanat Değerlendirmeleri |
| 13 | Sanat Terapi Teknikleri |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Rubin, J.A. (1999). Art Therapy: An Introduction. New York: Brunner/Mazel. Malchiodi, C.A. (1998). The Art Therapy Sourcebook. Los Angeles: Lowell House. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 3 | 12 | 36 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P13 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bireysel ve takım çalışmalarına katılır ve bu faaliyetleri başarılı bir şekilde yürütebilir. | 5 | - |
| Ö2 | Grup içi ve gruplar arası işbirliği fırsatlarını kullanır. | 4 | - |
| Ö3 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. | - | 3 |
