Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03151008 | Pozitif Psikoloji | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Öznel iyi oluş, olumlu duygulanım, umut, iyimserlik, mutluluk, psikolojik dayanıklılık, travma sonrası gelişim, hedefler, (yaşamın) anlam(ı) ve bireylerin güçlü özellikleri ve erdemleri. Bütün bu konuları incelerken teorilerin dayandığı bilimsel yöntemlere de ayrıca yer verilecektir. Bu konuların yanı sıra "iyi insan"ın farklı kültürlerde nasıl tanımlandığı inceleyecek ve pozitif psikoloji konusunda özel bir yeri olan "farkındalık "çalışmaları da uygulamalı olarak anlatılacaktır.
Dersin Amacı
Hem pozitif psikolojinin yeni bir alan olarak farklı bakış açısının tanıtılmasını, hem de psikolojinin diğer alanlarıyla ve de farklı disiplinlerle olan yakın bağını sergilemeyi hedefler. Pozitif psikolojiden, bireyi, grubu ve toplumu geliştirmek için nasıl yararlanılacağına dair, bilimsel araştırmalarla elde edilen bilgiler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler bu teorik bilgileri bireysel düzeyde kişisel gelişim uygulamalarıyla deneme fırsatı da bulacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 2 |
| P9 | Psikoloji ile ilgili güncel medyada yer alan bilgileri, kültürler arası yazınları eleştirel düşünme ve yaratıcı okuryazarlık becerisiyle analiz ve sentez eder. | 3 |
| P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. | P.9.2 | 1 |
| Ö3 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. | P.11.4 | 1 |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.13.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pozitif Psikolojiye Giriş |
| 2 | Pozitif Psikolojiye Tarihsel ve Yöntemsel Bakış |
| 3 | Güçlü Yönlerin Tanımlanması |
| 4 | Zihinsel Sağlık |
| 5 | Öznel İyilik Hali ve Mutluluk |
| 6 | Kontrol ve Bilgece Farkındalık |
| 7 | Otantiklik ve Eşsiz Olma Arayışı |
| 8 | İlişkiler ve Yakınlığın Etkisi |
| 9 | Affetme ve Empati |
| 10 | Çocuklar için Pozitif Psikoloji |
| 11 | İyi Yaşlanmak |
| 12 | İş Hayatında Pozitif Psikoloji |
| 13 | Çok kültürlülük Bağlamında Pozitif Psikoloji |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Lopez, S. J. ve Snyder, C. R. (Ed.). (2009). The Oxford handbook of positive psychology (2. baskı). Oxford: Oxford University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
| Ara Sınav | 14 | 3 | 42 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P9 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. | - | 2 | - | - |
| Ö3 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. | - | - | 4 | - |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | 3 |
