İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03150012 Psikopatoloji 3 Güz 5 3+0+0 3 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Yusuf GÜREL
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Psikopatolojinin temel kavramları Tanısal Değerlendirme Somatoform Bozukluklar Yapay bozukluklar ve Temaruz Dissosiyatif Bozukluklar Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar Duygudurum Bozuklukları Kaygı Bozuklukları Kişilik Bozuklukları Cinsel Bozukluklar
Dersin Amacı
Davranış bozukluklarına giriş niteliğinde olan bu derste, öğrencilerin davranış bozukluklarını ağırlıklı bir şekilde klinik psikoloji yaklaşımı çerçevesinde incelenmesini yapabilmeleri için psikopatolojinin tanımı ve farklı psikoloji kuramlarına göre ""normal dışı"" kavramını formüle edebilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 3
P10 Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. 3
P12 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. P.1.2 1
Ö3 Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. P.1.4 1
Ö4 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. P.2.2 1
Ö5 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. P.2.3 1
Ö6 Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. P.10.1 1
Ö7 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. P.10.2 1
Ö8 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. P.12.1 1
Ö9 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. P.12.2 1
Ö10 İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. P.12.5 1
Ö11 Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. P.12.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Psikopatolojinin Temel Kavramları
2 Tanısal Değerlendirme
3 Somatoform Bozukluklar
4 Yapay bozukluklar ve Temaruz
5 Dissosiyatif Bozukluklar
6 Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar
7 Şizofreni ve Psikotik Bozukluklar
8 Ara sınav
9 Duygudurum Bozuklukları
10 Duygudurum Bozuklukları
11 Kaygı Bozuklukları
12 Kaygı Bozuklukları
13 Travma Sonrası Stres Bozukluğu
14 Travma Sonrası Stres Bozukluğu (Devam)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Davison, GC & Neale, JM (2011). Anormal Psikolojisi. (Çev Ed. İhsan Dağ). Düzeltilmiş yeniden basım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara Kring vd. (2015). Anormal psikoloji.:Psikopatoloji. (ed. Muzaffer Şahin ).Ankara: Nobel
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 22 22
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 2 14 28
Toplam İş Yükü: 158
Toplam Yük / 30 5,27
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P10 P12
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 3 - - -
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. 3 - - -
Ö3 Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. 3 - - -
Ö4 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. - 3 - -
Ö5 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. - 3 - -
Ö6 Karşılaşılan problemleri anlar ve bu problemlerin topluma hizmet kapsamında önemini kavrar. - - 3 -
Ö7 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. - - 3 -
Ö8 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. - - - 3
Ö9 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. - - - 3
Ö10 İnsan davranışlarının nedenlerini ve sonuçlarını analiz eder. - - - 3
Ö11 Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. - - - 3