İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03141005 Psikodrama 2 Bahar 4 2+2+0 2 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Yusuf GÜREL
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Yusuf GÜREL C-123 [email protected] 7320
Dersin İçeriği
Psikoterapi, eğitilmiş bir uzmanın danışanla kurduğu profesyonel bir ilişki yolu ile duygusal yapıya ait problemlerde Psikoterapiler hizmet verilen kişi sayısına göre 3 ana başlıkta toplanabilir Grup terapilerin Psikodramanın insandaki üç temel özelliğe
Dersin Amacı
Psikodrama dersi; kuram, uygulama ve projeler yoluyla psikoloji bölümü öğrencilerine psikodramanın kullanımını içselleştirmelerini amaçlamaktadır. Dersler tartışmalar ve çeşitli psikodrama etkinliklerine aktif katılımı içermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
P3 Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. 3
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. P.1.2 1
Ö3 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. P.3.1 1
Ö4 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.13.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Psikodrama Grup Psikoterapisi Kuram, Yöntem ve Tarihçeye Kısa Bir Bakış
2 Psikodramanın oturum aşamaları
3 Psikodramada yardımcı teknikler
4 Çocuk Psikodraması Oyunlarıyla Temel Teknik ve Temel Stratejiler
5 Psikodramada ısınma oyunları -Başlangıç Aşaması ve Tanışma Olayları -Kohezyon Yaratma ve Güvene İlişkin Olaylar
6 Psikodramada ısınma oyunları -Empati İletişim Ve Sosyometrik Seçimlere İlişkin Oyunlar
7 Ara Sınav
8 Yaratıcılık Ve Spontaniteyi Artırmaya Yönelik Oyunlar
9 Psikodramada ısınma oyunları -Bireysel Oyunlar
10 Grup Dinamiklerine Yönelik Oyunlar
11 Psikodramada ısınma oyunları -Çocuk Psikodraması Oyunları
12 Psikodramada ısınma oyunları -Regresyon Dağıtıcı Oyunlar
13 Sosyodramatik Oyunlar
14 Süpervizyon Teknikleri
15 Sonlandırma Ve Geribildirim Oyunları Ve Kapanış
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Altınay, D. (1998). Psikodrama 300 ısınma oyunu. 3. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Bozdoğan, Z. (2003).
Anne-Baba Eğitimi- Yaratıcı Drama Yöntemi İle. Ankara: Nobel yayıncılık. Önder, A. (2010).
Drama ve İletişim Becerileri (Geliştirilmiş 2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Üstündağ, T. (2001).
Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayıncılık Güven, M. ve ark. (2006).
Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklı, H. (2011).
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 16 1 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 14 28
Uygulama 2 14 28
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 24 1 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 152
Toplam Yük / 30 5,07
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P13
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 4 - -
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. 3 - -
Ö3 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. - 3 -
Ö4 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - 3