Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03141005 | Psikodrama | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 2 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Yusuf GÜREL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Yusuf GÜREL | C-123 | [email protected] | 7320 |
Dersin İçeriği
Psikoterapi, eğitilmiş bir uzmanın danışanla kurduğu profesyonel bir ilişki yolu ile duygusal yapıya ait problemlerde Psikoterapiler hizmet verilen kişi sayısına göre 3 ana başlıkta toplanabilir Grup terapilerin Psikodramanın insandaki üç temel özelliğe
Dersin Amacı
Psikodrama dersi; kuram, uygulama ve projeler yoluyla psikoloji bölümü öğrencilerine psikodramanın kullanımını içselleştirmelerini amaçlamaktadır. Dersler tartışmalar ve çeşitli psikodrama etkinliklerine aktif katılımı içermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
| P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | P.3.1 | 1 |
| Ö4 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.13.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Psikodrama Grup Psikoterapisi Kuram, Yöntem ve Tarihçeye Kısa Bir Bakış |
| 2 | Psikodramanın oturum aşamaları |
| 3 | Psikodramada yardımcı teknikler |
| 4 | Çocuk Psikodraması Oyunlarıyla Temel Teknik ve Temel Stratejiler |
| 5 | Psikodramada ısınma oyunları -Başlangıç Aşaması ve Tanışma Olayları -Kohezyon Yaratma ve Güvene İlişkin Olaylar |
| 6 | Psikodramada ısınma oyunları -Empati İletişim Ve Sosyometrik Seçimlere İlişkin Oyunlar |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Yaratıcılık Ve Spontaniteyi Artırmaya Yönelik Oyunlar |
| 9 | Psikodramada ısınma oyunları -Bireysel Oyunlar |
| 10 | Grup Dinamiklerine Yönelik Oyunlar |
| 11 | Psikodramada ısınma oyunları -Çocuk Psikodraması Oyunları |
| 12 | Psikodramada ısınma oyunları -Regresyon Dağıtıcı Oyunlar |
| 13 | Sosyodramatik Oyunlar |
| 14 | Süpervizyon Teknikleri |
| 15 | Sonlandırma Ve Geribildirim Oyunları Ve Kapanış |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Altınay, D. (1998). Psikodrama 300 ısınma oyunu. 3. Baskı. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Bozdoğan, Z. (2003). |
| Anne-Baba Eğitimi- Yaratıcı Drama Yöntemi İle. Ankara: Nobel yayıncılık. Önder, A. (2010). | |
| Drama ve İletişim Becerileri (Geliştirilmiş 2. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Üstündağ, T. (2001). | |
| Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayıncılık Güven, M. ve ark. (2006). | |
| Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (8.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklı, H. (2011). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 16 | 1 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 14 | 28 |
| Uygulama | 2 | 14 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 24 | 1 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 4 | - | - |
| Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | 3 | - | - |
| Ö3 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | - | 3 | - |
| Ö4 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | 3 |
