İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03140010 Öğrenme Psikolojisi 2 Bahar 4 3+0+0 3 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Petek BİLİM ARIKAN C-124 [email protected] 7506
Dersin İçeriği
kursa giriş Koşulsuz davranış Duyarsızlaştırma Klasik koşullanma ve sönme Koşullandırma Davranışı Şartlandırmada seçicilik ve kontrol Klasik koşullanmada uyarıcı: zamanlama Edimsel Koşullandırma: Thorndike ve Skinner Takviyeler Ceza: Olumlu ve Olumsuz Ceza kaçınma Davranışta uyarıcı kontrolü Bellek mekanizmaları genel bakış
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere öğrenme, hayvan çalışmaları ve karmaşık insan davranışlarının temellerini vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 3
P11 Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. 3
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. P.2.1 1
Ö2 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. P.2.2 1
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.13.2
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tarihçe
2 Temel Kavramlar
3 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
4 Klasik Koşullama - Temel Olgular
5 Klasik Koşullama Düzenekleri
6 Edimsel Koşullama - Temel Olgular
7 Pekiştirme: Kuramsal Yaklaşımlar ve Araştırmalar
8 Ara Sınav
9 Edimsel Koşullama Türleri
10 Öğrenilmiş Çaresizlik, Ceza ve Sönme
11 Pekiştirme Tarifeleri
12 Öğrenmenin Nöral Temelleri
13 Öğrenmenin Nöral Temelleri
14 Genel Özet
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Domjan, M. (2008). The essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth/ Thomson Learning, Inc.Alloway, T.,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 7 98
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 146
Toplam Yük / 30 4,87
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P13
Ö1 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. 4 -
Ö2 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. 2 -
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - 2