İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03131004 Çocukluk Çağı Gelişim Kuramları 2 Güz 3 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Yusuf GÜREL
Yardımcı(lar) -
Dersin Amacı
Bu ders, çocukluk dönemine ilişkin gelişim kuramlarını ele alarak, öğrencilerin çocuk gelişimini çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bilişsel, duygusal, sosyal ve psikososyal gelişim süreçleri incelenerek, gelişim psikolojisinin temel kavramları ve önde gelen kuramcıların görüşleri aktarılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 4
P12 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. P.1.2 1
Ö3 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. P.12.1 1
Ö4 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. P.12.2 1
Ö5 Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. P.12.3 1
Ö6 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal davranışlarını analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve daha derin bir anlayış geliştirir. P.12.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocukluk Çağı Gelişim Kuramlarına Giriş
2 Psikanalitik Kuram
3 Ego Psikolojisi
4 Nesne İlişkileri Kuramı
5 Kendilik Psikolojisi
6 Psikososyal Kuram
7 Varoluşçu Kuram
8 Bağlanma Kuramı
9 Öğrenme Kuramı
10 Öğrenme Kuramı (Devam)
11 Jean Piaget'in Bilişsel Gelişim Kuramı
12 Zihin Kuramı
13 Ahlak Gelişimi Kuramı
14 Sosyal Öğrenme Kuramı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çocuk ve Ergen Psikiyatride Temel Kuramlar
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 152
Toplam Yük / 30 5,07
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P12
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 3 -
Ö2 Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. 3 -
Ö3 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. - 3
Ö4 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. - 3
Ö5 Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. - 3
Ö6 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal davranışlarını analiz eder, benzerlikleri ve farklılıkları belirler ve daha derin bir anlayış geliştirir. - 3