İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03131003 Çocuklukta Gelişimsel Problemler 2 Güz 3 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Yüz yüze öğretim tekniği ve anlatım tekniği kullanılmaktadır.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders, çocukluk dönemindeki gelişimsel problemlerin biyolojik, psikolojik ve çevresel temellerini anlamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, nörogelişimsel bozukluklar ve bu bozuklukların tanı, değerlendirme ve müdahalesüreçleri ele alınacaktır. Ayrıca, çocukluk döneminde görülen gelişimsel farklılıkların psikoloji alanındaki bilimsel temelleri tartışılacaktır.
Dersin Amacı
Bu ders çocukluk dönemindeki gelişimsel problemlere dair teorik ve güncel bilgileri içermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 5
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 3
P3 Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. 2
P9 Psikoloji ile ilgili güncel medyada yer alan bilgileri, kültürler arası yazınları eleştirel düşünme ve yaratıcı okuryazarlık becerisiyle analiz ve sentez eder. 2
P11 Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. P.1.1 1
Ö2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. P.2.1 1
Ö3 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. P.3.1 1
Ö4 Medyada yer alan psikoloji bilgilerini analiz eder, kaynakları değerlendirir ve bilgilerin güvenilirliğini sorgular. P.9.3 1
Ö5 Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. P.11.1 1
Ö6 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocukluk Dönemi Normal Gelişimsel Özellikler
2 Beyin Nöroanatomisi
3 Beyindeki Nörokimyasalların Etki Mekanizması
4 Prefrontal Korteks
5 Güncel Tanı Sistemlerine Göre Nörogelişimsel Bozukluklar
6 Nörogelişimsel Bozuklukların Değerlendirilmesi ve Risk Faktörleri
7 Zihinsel Yetersizlikler
8 İletişim Bozuklukları
9 Otizm Spektrum Bozukluğu
10 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
11 Özgül Öğrenme Bozukluğu
12 Motor Bozukluklar
13 Nörogelişimsel Bozukluk Tedavisinde Psikoterapötik Uygulamalar I
14 Nörogelişimsel Bozukluk Tedavisinde Psikoterapötik Uygulamalar I
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Stahl'ın Temel Psikofarmakolojisi, Stephan M. Stahl
DSM-5 Tanı Ölçütleri Başvuru Kitabı Çev. Prof. Dr. Ertuğrul Köroğlu
Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi 1-2 Güncel Yaklaşımlar ve Temel Kavramlar Akademisyen Yayınevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 24 24
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 1 12 12
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P9 P11 P12
Ö1 Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. 5 - - - - -
Ö2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. - 5 - - - -
Ö3 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. - - 5 - - -
Ö4 Medyada yer alan psikoloji bilgilerini analiz eder, kaynakları değerlendirir ve bilgilerin güvenilirliğini sorgular. - - - 4 - -
Ö5 Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. - - - - 5 -
Ö6 Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. - - - - - 5