İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03120004 Genel Biyoloji 1 Bahar 2 3+0+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Elif GÜLBAHÇE MUTLU B-Z02 [email protected] 7412
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere canlılığın kökeni, evrenin oluşumu, endosimbiyotik hipotez; Hücre, hücre organelleri, hücrenin kimyasal yapısı; Karbonhidratlar, proteinler, lipidler, nükleik asitler; Hücre metabolizması ve Enzimler, Mutasyonlar; Protein sentezi; Eukaryot ve prokaryot hücre; Hücre döngüsü, mitoz, mayoz bölünme Dokular; Üreme ve gelişme; Mendel Genetiği; Sinir sisteminin evrimi ve çeşitliliği; Davranış Biyolojisi konuları öğretilmektedir.
Dersin Amacı
Canlıların temel özelliklerinin kavramsal düzeyde verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
P2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. 5
P3 Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. 3
P4 Psikoloji alanında yapılan bilimsel çalışmalarda kullanılan araştırma teknikleri ve istatistiksel analiz becerilerine sahiptir. Alandaki ilgili istatistik programlarını (SPSS, AMOS, LİSREL vb.) kullanımına hakimdir. 2
P5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. 1
P6 Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. 1
P7 Mesleki konulara ait saha uygulamalarını yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda kişisel ve mesleki gelişimine katkı sağlayan eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer vb. etkinlikler ile destekler. 1
P8 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım (grup içi, gruplar arası) çalışmalarında yer alma, liderlik etme becerilerine sahiptir. 3
P9 Psikoloji ile ilgili güncel medyada yer alan bilgileri, kültürler arası yazınları eleştirel düşünme ve yaratıcı okuryazarlık becerisiyle analiz ve sentez eder. 4
P10 Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. 4
P11 Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. 3
P12 Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. 1
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. P.1.5 1
Ö2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. P.2.1 1
Ö3 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. P.2.2 1
Ö4 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. P.2.3 1
Ö5 Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. P.2.4 1
Ö6 Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. P.2.5 1
Ö7 Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. P.3.3 1
Ö8 Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. P.3.4 1
Ö9 Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. P.3.5 1
Ö10 Bilgiyi dinamik bir şekilde sorgulayarak sürekli olarak güncel bilgilere erişim sağlar ve yorumlar yapar. P.3.6 1
Ö11 Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. P.4.1 1
Ö12 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. P.5.1 1
Ö13 Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. P.5.3 1
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer gibi etkinliklere katılır ve bu etkinlikleri kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için kullanır. P.7.2 1
Ö15 Katıldığı eğitim etkinliklerini analiz eder, içeriklerini değerlendirir ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini eleştirir. P.7.3 1
Ö16 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım çalışmalarının önemini anlar ve bu tür işbirliği fırsatlarının değerini kavrar. P.8.1 1
Ö17 Güncel medyada yer alan psikoloji ile ilgili bilgilere erişir ve bu bilgileri anlar. P.9.1 1
Ö18 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. P.10.2 1
Ö19 Bilimsel analizlerden elde edilen bilgileri kullanarak yeni pratik çözümler üretir. P.10.5 1
Ö20 Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. P.11.5 1
Ö21 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.13.1 1
Ö22 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.13.2 1
Ö23 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.13.4 1
Ö24 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.13.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hücrenin yapısı
2 Hücrenin kimyasal yapısı
3 Hücre membranı
4 Sitoplazma ve organeller
5 Hücre iskeleti
6 Hücre bağlantıları
7 Ara sınav
8 Hücre zarından taşınım
9 Hücre yaşlanması, apoptoz, nekroz
10 Genom ve organizsayonu
11 Hücre döngüsü ve düzenlenmesi
12 Hücre bölünmesi
13 DNA hasarı ve onarım mekanizmaları
14 Mendel Genetiği
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Genel Biyoloji / Prof. Dr. Abdurrahman Aktümsek , Prof. Dr. Muhsin Konuk NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK
Hücre: Moleküler Bir Yaklaşım: Cooper, Geoffrey
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 70 (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 170 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 178
Toplam Yük / 30 5,93
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P7 P8 P9 P10 P11 P13
Ö1 Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. 1 - - - - - - - - - -
Ö2 Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. - 3 - - - - - - - - -
Ö3 Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. - 3 - - - - - - - - -
Ö4 Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. - 3 - - - - - - - - -
Ö5 Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. - 3 - - - - - - - - -
Ö6 Bilgi ve uygulamaların etkinliğini, önemini ve topluma katkısını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve bu değerlendirmelerin sonuçlarını anlayabilir. - 3 - - - - - - - - -
Ö7 Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. - - 3 - - - - - - - -
Ö8 Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. - - 3 - - - - - - - -
Ö9 Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. - - 3 - - - - - - - -
Ö10 Bilgiyi dinamik bir şekilde sorgulayarak sürekli olarak güncel bilgilere erişim sağlar ve yorumlar yapar. - - 3 - - - - - - - -
Ö11 Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. - - - 3 - - - - - - -
Ö12 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı ve görsel kaynakları araştırır ve yerli ve yabancı literatürü anlar. - - - - 3 - - - - - -
Ö13 Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. - - - - 3 - - - - - -
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda eğitim, atölye, konferans, sempozyum, seminer gibi etkinliklere katılır ve bu etkinlikleri kişisel ve mesleki gelişimini desteklemek için kullanır. - - - - - 3 - - - - -
Ö15 Katıldığı eğitim etkinliklerini analiz eder, içeriklerini değerlendirir ve bunların kişisel ve mesleki gelişimine nasıl katkı sağlayabileceğini eleştirir. - - - - - 3 - - - - -
Ö16 Akademik faaliyetlerde bireysel ve takım çalışmalarının önemini anlar ve bu tür işbirliği fırsatlarının değerini kavrar. - - - - - - 3 - - - -
Ö17 Güncel medyada yer alan psikoloji ile ilgili bilgilere erişir ve bu bilgileri anlar. - - - - - - - 1 - - -
Ö18 Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. - - - - - - - - 1 - -
Ö19 Bilimsel analizlerden elde edilen bilgileri kullanarak yeni pratik çözümler üretir. - - - - - - - - 1 - -
Ö20 Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. - - - - - - - - - 1 -
Ö21 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - - - - 1
Ö22 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - - - - 1
Ö23 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - - - - - 1
Ö24 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - - - - 1